Adrian Văncică, actor: „Celentano nu bea cu motiv. E profesionist“

Adrian Văncică, actor: „Celentano  nu bea  cu motiv.  E profesionist“

Adrian Văncică, actor

Rolul lui Celentano, beţivul de profesie, dar cu suflet de copil, din serialul „Las Fierbinţi“, a fost o provocare pentru actorul care lucrează cu carte de muncă la Teatrul „Nottara“ din Capitală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Serialul „Las Fierbinţi", difuzat la ProTV, a ajuns la finalul primului sezon. Personajele sale inedite, mereu puse pe şotii, au luat pauză până la începutul toamnei, când va debuta noul sezon. În doar două luni de difuzare, intrigile social-politice din „Las Fierbinţi" au lansat câteva personaje vedetă, beţivii satului, interpretaţi de Horaţiu Mălăele, Toma Cuzin, Mihai Mărgineanuşi Adrian Văncică. Dincolo de pasiunea comună pentru alcool, cei patru sunt foarte diferiţi. Dacă Ardiles (Mihai Mărgineanu) are un suflet de artist, se îmbată şi cântă, Celentano este un filosof care se inspiră din alcool pentru a găsi sensul vieţii, după cum explică Adrian Văncică, cel care îi dă viaţă personajului.

„Adevărul": Care este istoria personajului tău, Celentano?

Adrian Văncică: Celentano a avut norocul să aibă „planetele aliniate". Un scenariu extraordinar, o echipă fantastică. La început mi s-a propus să joc un beţiv, nimic mai mult, erau scrise doar cinci sau şase episoade. Am citit şi imediat am fost cucerit de personajul acesta. Îmi apăreau imagini în cap despre cum va fi. Şi cam aşa a şi fost.

De ce crezi că are mai mult succes beţivul satului şi nu, de pildă, înţeleptul satului?

Nu ştiu statisticile, dar cred că stăm destul de bine la capitolul consum de alcool în Europa. Celebritatea beţivului din sat în România vine, deci, din frecvenţa acestui tip de om. Nu cred că există bloc sau uliţă fără un beţiv, fără unul care adoarme prin şanţuri, care pierde vremea şi care se pricepe la toate. Beţivul satului ştie cum e viaţa, are soluţii, bune-rele, dar are. Şi e şi simpatic în ameţeala lui. Înţeleptul satului nu cred că are succes la noi pentru că e perceput ca unul care ştie lucrurile din cărţi şi care, odată scos pe stradă, se rătăceşte. Şi n-are succes pentru că nu prea ne interesează pe noi oamenii deştepţi. Nouă, ca naţie, ne plac oamenii care se descurcă. Satul contemporan şi ţăranul contemporan? Mulţi ţărani şi-au vândut fundul curţii unora sătui de bloc şi au dat de bani. Ţăranul român cinstit şi muncitor e din ce în ce mai rar.

Pe colegii tăi i-am văzut urcaţi cu macaraua prin copaci, tolăniţi prin iarbă, fugăriţi de capre. La un moment dat, tu alergai după un curcan...

La acea secvenţă, eu trebuia să mă dau jos din căruţă şi să mă îndrept spre curcan, îl alergam puţin şi gata, regizorul trebuia să dea stop. M-am dat jos din căruţă, l-am alergat, dar nu destul, pentru că săracul animal înţepenise într-un colţ. Am pus mâna pe el, l-am luat de aripi şi am ieşit din curte. Stop, foarte bine, mai tragem una! De data asta, curcanul s-a prins care e treaba şi m-a alergat prin toată curtea de nu m-am văzut. Şi în copac a fost frumos, să stai atâtea ore pe o creangă de nuc. Data viitoare le-am zis că vreau un copac tapiţat.

Care este, potrivit scenariului, diferenţa dintre cei trei beţivi ai satului, al tău, cel interpretat de Mihai Mărgineanu şi cel interpretat de Toma Cuzin?

Teoretic, fiecare rezistă altfel la băutură. Ca în viaţă, nu? Şi de aici diferenţele. Firicel e mai violent la băutură şi îşi revine mai repede, Ardiles e mai molcolm. Celentano e o combinaţie de mucalit, visător şi îndrăzneţ. Asta în teorie. Practic, să joci beţia şi să te mai şi creadă lumea e mai greu. De ce bea Celentano? Dar de ce-i trebuie un motiv? Doar băutorii amatori se ascund după situaţii de genul ăsta, beau de fericire sau de supărare... Celentano n-are nevoie de motive ca să bea. El e profesionist. Bea pentru că a făcut rost de băutură. Nu neapărat a cumpărat-o. A făcut rost de ea. Şi ăsta e rostul băuturii, să fie băută. Celentano se miră de tot ce i se întâmplă şi reacţionează ca un copil, se supără, se bucură, are pofte. Copilul din el este, cred, dimensiunea profundă a lui Celentano.

De ce ai ales comedia? Există şi roluri dramatice care ar putea fi o provocare pentru tine?

Hai să o luăm invers. Dacă cineva vreodată s-a gândit la comedie ca la un gen facil e un „habarnist". E pe muchie de cuţit, e foarte uşor la comedie să o dai în bară. Sunt foarte mulţi actori de comedie care îmi plac şi de la care am învăţatşi încă învăţ. Voi da un singur nume, cu toate mulţumirile mele, deşi nu le mai poate primi, Dinu Manolache. De la el am învăţat un mod de a gândi comedia. Putea să te facă să râzi numai din cum se ridica de pe scaun. Temperamentul, familia, vecinii, prietenii, toate astea m-au apropiat de comedie şi, dacă a fost o alegere, în mod clar nu a fost a mea. Comedia m-a ales pe mine, nu eu pe ea. E şi greu să o ai o definiţie a comediei. Cel mai simplu ar fi să spui că atunci când oamenii râd, e comedie, dar nu e aşa. Eu, de pildă, nu râd când cineva se scarpină în fund, altcineva poate râde. Roluri dramatice... Am jucat la „Nottara" acum ceva vreme Platonov. Ce trist! Acum doi ani jucam spectacolul şi azi actriţa care juca nevasta lui Platonov, Gabi Crişu, e la mănăstire - măicuţă, Emil Hossu şi Ştefan Radof sunt în altă lume. Ce repede se duc toate... Şi dacă nici în rolul acesta nu e destulă dramă, şi în rol,şi pe lângă el...  Nu vreau să joc Hamlet. Dacă e să vreau să joc ceva din „Hamlet", aş vrea să-l joc pe rege, pe Claudius. Are spuma şi zaţul care mă atrag.

"Dacă cineva vreodată s-a gândit la comedie ca la un gen facil, e un «habarnist». E pe muchie de cuţit, e foarte uşor la comedie să o dai în bară."

"Înţeleptul satului nu cred că are succes la noi pentru că e perceput ca unul care ştie lucrurile din cărţi. Pe noi nu prea ne interesează oamenii deştepţi. Nouă, ca naţie, ne plac oamenii care se descurcă."

Filmografie

-  Las Fierbinţi (2012)
-  Aşteptând zorile (2011)
-  Bora Bora (2011)
-  Visul lui Adalbert (2011)
-  Marţi, după Crăciun (2010)
-  Amintiri din Epoca de Aur 1 - Tovarăşi, frumoasă e viaţa! (2009)
-  Boogie (2008)
-  Doi crai (2007)
-  Margo (2006)
-  Hârtia va fi albastră (2006)
-  Visul lui Liviu (2004)
-  Meurtres sous hypnose (2001), film pentru TV

„Las Fierbinţi", audienţă-record la debut

Serialul, care tocmai şi-a încheiat primul sezon, a devenit încă de la difuzarea episodului-pilot filmul preferat al românilor, fiind considerat serialul românesc cu cel mai bun debut din ultimii 10 ani.

Episod     Telespectatori

Primul episod    1.160.160
Ultimul episod    800.400
Sezonul 1 (medie)    951.200

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările