UPDATE Ministrul Educaţiei revine asupra declaraţiilor: nici vorbă să introduc segregarea în şcoli

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Educaţiei anunţa duminică dimineaţă că intenţionează să înfiinţeze clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, însă experţii în educaţie au atras atenţia că proiectul nu ar veni în sprijinul acestor elevi, ci dimpotrivă, le-ar îngreuna accesul la educaţie. La scurt timp, Ecaterina Andronescu a revenit asupra declaraţiilor şi spune că voia doar să îi susţină pe aceşti copii, suplimentar, cu un profesor de sprijin.

UPDATE „Nici poveste să propun clase să producă segregarea acestor copii, ci să încercăm să îi susţinem suplimentar cu un profesor de sprijin. (...) O s-o punem, probabil în viitoarea lege a educaţiei. Pe măsură ce vom avea asigurate cadrele didactice, vom încerca să o transpunem şi în realitate. Există şi în acest moment, dar sunt foarte puţini profesorii de sprijin, din păcate”, a declarat ministrul Educaţiei, la Antena3.

Iniţial, Ecaterina Andronescu a declarat că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.

Potrivit digi24.ro, nici părinţii nu sunt de acord cu propunerea Ministerului Educaţiei. O altă problemă, arată sursa citată, e faptul că România nici nu dispune de suficienţi consilieri şcolari. 

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat Andronescu, potrivit sursei citate. 

Pe de altă parte, Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România a explicat că elevii cu nevoi speciale se adaptează mai bine şi au performanţe şcolare mai bune atunci când sunt expuşi diversităţii. 

Adriana Săftoiu: „E prea grav ce vrea să facă”

Ideea ministrului Ecaterina Andronescu, o revoltă pe deputatul PNL, Adriana Săftoiu, care spune că va cere marţi, în Comisia pentru Drepturile Omului, audierea şefei de la Educaţie. 

„E prea grav ce vrea să facă. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare iniţiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educaţional efortul e pentru ca acesti copii să fie integraţi în învăţământul de masă, iar învăţământul special să fie o excepţie. În loc să găsescă soluţii pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integraţi în învăţământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate faţă de aceşti copii”, a scris Săftoiu pe contul său de socializare. 

„Doar pentru asta şi merită o moţiune! Şi apoi să speri că, odată plecată, nimănui nu îi va mai trece prin cap să o numească ministru al Educaţiei”, a completat parlamentarul PNL.

Medic: „S-a trezit o doamnă să facă ţarc pentru copiii cu nevoi deosebite”

Şi medicul psihiatru Gabriel Diaconu a reacţionat duminică într-o postare pe pagina sa personală de Facebook

„Doamnă ministru, nu de ”clase speciale” e nevoie, decât poate cel mult pentru unii dintre colegii dumneavoastră de partid, absolvenţi ai limbii române la seral şi cu indulgenţă. E nevoie de programe de reabilitare şi reinserţie socială a celor cu varii provocări, fie că vorbim de motricitate, fie că vorbim de psiho-dezvoltare. Ne râd şi curcile, doamnă ministru, până şi boşimanii din Kalahari, până şi berberii se scarpină în barbă şi-şi zic băi băiete, am auzit de-o ţară prin fundul Europei, prima pe dreapta, unde s-a trezit o doamnă să facă ţarc pentru copiii cu nevoi deosebite, unde să le aducă baci deosebiţi, să-i plimbe ca oile de colo dincolo”, a punctat specialistul.  

Caz revoltător la o grădiniţă din Capitală

La sfârşitul săptămânii trecute, o fetiţă de doar 5 ani care suferă de autism a fost ascunsă de educatoarea sa pentru ca la inspecţie să „iasă bine”, iar unui părinte al cărui copil suferă de ADHD i s-a spus să-şi ia handicapatul şi să plece acasă. „Dascăli care în loc să îi înveţe pe copii iubirea... le predau ura şi batjocura”, reclamă părinţii.

S-a întâmplat la Grădiniţa 42 din sectorul 1 al Capitalei, miercurea trecută, în timpul unei inspecţii pe care directoarea unităţii şi educatoarea au pregătit-o intens pentru ca totul să iasă bine. Totul a ieşit însă la lumină după ce mătuşa copilei a postat povestea pe pagina ei de Facebook.

„Tamara are 5 ani, este inteligentă, ştie alfabetul, spune poezii, pictează, vorbeşte engleză, are fantezie. Nu este un copil-problemă, nu este agresivă. Tamara merge la terapie, face progrese şi are însoţitor. Deci educatoarea nu trebuie să depună vreun efort în plus. Ca şi alţi copii diagnosticaţi cu TSA (tuburări de spectru autist - n.r.), are sindrom hiperkinetic şi probleme de PR, ca să spun aşa”, a scris mătuşa fetiţei.

Val de anchete făcute de autorităţi

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat în acest caz. Şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti va ancheta acest caz. 

„Inspectoratul Şcolar s-a autosesizat dat fiind că vorbim despre o încălcare gravă a Legii Educaţiei. Nu este niciun motiv plauzibil pentru care directoarea şi educatoarea să o fi ascuns pe fetiţă. Din contră, orice cadru didactic care integrează copiii cu dizabilităţi este văzut foarte bine de inspectori”, a declarat Marian Banu, reprezentantul Inspectoratului Şcolar din Bucureşti. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite