Marian Staş, profesor, despre proba la Matematică de la Evaluarea Naţională 2021: „Subiecte cinstite, concepute fără indulgenţă”

Marian Staş, profesor, despre proba la Matematică de la Evaluarea Naţională 2021: „Subiecte cinstite, concepute fără indulgenţă”

Joi, 24 iunie, a avut loc proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale Foto: Arhivă

Examenele de Evaluare Naţională au continuat joi, 24 iunie, cu proba scrisă la Matematică. Profesorii de specialitate susţin că subiectele au fost mai aproape de modelul testelor PISA şi că elevii care au învăţat cu adevărat şi nu doar ştiu să aplice reţete de rezolvare au avut de câştigat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii de clasa a VIII-a la examenul de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale 2021 nu au mai fost atât de simple precum cele din anii anteriori, apreciază profesorul de Matematică, Marian Staş, expert în educaţie.
 
 ”Există o asemănare între testul de Matematică şi cel de Română – un numitor comun pe care l-am constatat – şi anume cantitatea sensibil mai mare de lucru pentru copii. Adică, sunt mai multe lucruri de rezolvat şi într-o concordanţă mai mare cu ceea ce înseamnă obiectivele examinării. Cel puţin aceasta este percepţia mea, că efortul de lucru este mai mare. În particular la Matematică sunt mult mai puţine subiecte extrem de simple care să nu dea măsura corectă a câtă materie ştie copilul”, a comentat Marian Staş. 
 
O cantitate mai mare de lucru presupune o focalizare mai mare din partea copiilor care trebuie ”să ştie bine carte”, mai spune profesorul de matematică. ”Adică trebuie să ştie bine materia. Sigur că dacă au repetat şi au făcut multe seturi de modele de subiecte din cele publicate de Ministerul Educaţiei le este uşor, dar în orice caz, cantitatea de lucru este mai consistenţă, ceea ce nu este rău. Pentru că asta-i obligă să se concentreze, să fie eficienţi şi să ştie carte”, a subliniat expertul. 
 
Expertul în educaţie s-a ferit să facă vreo estimare a notelor pe care le-ar putea lua elevii în urma acestui examen: ”Nu ştiu. Rămâne de văzut câtă carte au învăţat copiii. Şi eu sunt curios. În orice caz, examenul aşa cum arată el acum, mi se pare corect. În ce sens? După cum am văzut subiectele, nu mi se pare a fi gândite aşa, de tip indulgenţă. Adică nu s-a mers pe ideea că a fost pandemie, nu s-a putut, trebuie să le dăm mai uşor. Eu nu pot să fac această legătură şi, într-un fel, mă bucură. Altă dată au fost examene în care ne-am furat singuri căciula. Acesta mi se pare un examen corect, cinstit, fără indulgenţă”. 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările