Elevii români s-au întors cu patru medalii de la Olimpiada Balcanică de Informatică pentru Juniori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lotul naţional de informatică (juniori) a cucerit trei medalii de aur şi o medalie de bronz la a IX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Informatică pentru Juniori, desfăşurată în perioada 16-19 septembrie, la Ohrid, în Macedonia. Astfel, echipa României a ocupat şi în acest an locul I în clasamentul pe naţiuni, în competiţia care a reunit 38 de concurenţi din nouă ţări.

Medaliile de aur au fost obţinute de Ovidiu Răzvan Hărşan şi Alexandru Petrescu, ambii elevi în clasa a VIII-a la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti, respectiv Andrei Ioan Nicolae (clasa a VIII-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti). Palmaresul a fost completat de Maria Alexandra Udriştoiu (clasa a VII-a/Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova), medaliată cu bronz.

Lotul olimpic a fost însoţit şi coordonat de profesorii Eugen Nodea (Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu) şi Ionel-Vasile Pit-Rada (Colegiul Naţional „Traian” din Drobeta Turnu-Severin).

Încă trei medalii la Olimpiada de Ştiinţe ale Pământului

Şi la cea de-a IX-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe ale Pământului (International Earth Science Olympiad - IESO), care a avut loc în Brazilia, tot în luna septembrie, lotul olimpic al României a obţinut două medalii de argint şi o medalie de bronz.

Medaliile de argint au fost cucerite de Alexandra Dima (clasa a XI-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Dan-Mircea Neagoe (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa), porivit Ministerului Educaţiei.

Medalia de bronz a intrat în posesia lui Tudor-Cristian Cozma (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi). Din lot a făcut parte şi Maria Velicu, elevă în clasa a XII-a la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti. La ediţia din acest an a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe ale Pământului au participat 92 de elevi din 23 de ţări.

Doar 8% din olimpici îşi doresc să devină la rîndul lor profesori

Un studiu arată că doar 8% din olimpici vor să se întoarcă în sistemul care i-a format şi să devină profesori la rândul lor, în condiţiile în care educaţia românească se confruntă cu o adevărată criză de personal didactic de calitate. Coordonatorul lotului olimpic de matematică, profesorul Radu Gologan, spune că salarizarea este motivul principal pentru care tinerii geniali nu sunt atraşi de această meserie.

De ani de zile experţii din domeniu avertizează că ne paşte o adevărată criză de personal didactic, având în vedere că cei mai bine pregătiţi dascăli sunt cei trecuţi de 40 de ani, o mare parte din ei aflându-se acum în pragul pensionării. Aceştia sunt tocmai acei profesori care au pregătit tinerii geniali cu care ne mândrim la olimpiadele internaţionale. Un studiu arată că doar 8% din olimpici ar contempla o carieră didactică.

Studiul "Hai la olimpiadă" a fost realizat pe un eşantion de 1.553 de persoane, olimpici de gimnaziu şi liceu, dar şi profesorii care i-au pregătit. Datele au fost culese prin chestionare cu întrebări închise, care au fost completate în cadrul olimpiadelor naţionale de anul acesta, care s-au desfăşurat în Bucureşti, Cluj-Napoca, Galaţi, Târgovişte, Târgu Mureş şi Vaslui.

Raportul arată că 28% din olimpici vor să plece la studii în străinătate, dar numai dacă primesc o bursă, iar 17% spun că vor să plece indiferent de costuri. 24% spun că încă nu s-au hotărât şi 18% spun categoric nu. Dintre cei care vor să plece, numai 13% vor să se şi întoarcă pentru a munci în ţară. După terminarea studiilor, 32% dintre olimpici spun că ar vrea să lucreze într-o multinaţională, 28% vor în cercetare şi tot 28% vor antreprenoriat, adică propria afacere. Doar 9% vor să lucreze la o companie de stat şi numai 8% vor să se întoarcă în sistem ca profesori.

În ceea ce priveşte aşteptările pe care le au de la companii, 45% din olimpici spun că se aşteaptă la posibilităţi de învăţare şi dezvoltare profesională, 42% vor un salariu motivant, 31% vor să aibă sentimentul că fac ceva util, 28% vor stabilitate şi doar 7% visează la o funcţie de conducere.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite