Avertisment către guvern: Şcolile descurajează elevii cu rezultate slabe să se prezinte la examen pentru ca media unităţilor respective să fie mare

Avertisment către guvern: Şcolile descurajează elevii cu rezultate 
slabe să se prezinte la examen pentru ca media unităţilor respective să fie mare

Avertisment către guvern: Şcolile descurajează elevii cu rezultate slabe să se prezinte la examen, pentru ca media unităţilor respective să fie mare. FOTO: Adevărul

Aproape 100 de organizaţii au trimis o scrisoare deschisă către premier, ministrul Educaţiei şi către o serie de parlamentari, în care semnalează că „există dovezi ce ne arată că nota medie pe şcoală/judeţ la Evaluarea naţională este ridicată artificial de o prezenţă redusă a elevilor de clasa a 8-a la testări – ca urmare a unei selecţii impuse la nivel de clasă, management al şcolii sau inspectorat şcolar”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aproximativ 100 de persoane, grupuri de iniţiativă şi organizaţii neguvernamentale susţin demersul Asociaţiei Human Catalyst prin care se semnalează un fenomen grav de excluziune în şcolile din România, se arată în comunicatul transmis de organizaţii.

În urma unei cercetări realizate recent, Asociaţia Human Catalyst a descoperit că, în judeţul Brăila, elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală pe şcoală/judeţ. Deşi anul trecut în acest judeţ  nota medie la evaluarea naţională a fost a doua cea mai mare din ţară (7,29), după Municipiul Bucureşti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au susţinut evaluarea naţională a fost cea mai crescută din România (36,5%), mai mult cu 3 procente faţă de anul şcolar anterior.

Conform mărturiilor existente, această situaţie rezultă în urma unei practici abuzive la nivel de sistem educaţional, prin care elevilor consideraţi slabi le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională pentru a nu "trage în jos" media pe şcoală/judeţ. În practică, am întâlnit astfel de cazuri în toată ţara, cu preponderenţă în comunităţi sărace, marginalizate şi/sau cu procent mare de romi. Important de precizat că "fenomenul Brăila" este practicat şi la nivel de liceu, în cazul examenului de Bacalaureat.

Dat fiind că ne aflăm în perioada premergătoare evaluării naţionale la clasa a 8-a şi a examenului de Bacalaureat - când aceste practici se intensifică în şcoli - solicităm adoptarea de urgenţă a unor măsuri legale prin care să asiguraţi participarea elevilor absolvenţi la examenele menţionate conform legii şi să descurajaţi, respectiv sancţionaţi, responsabilii din educaţie (cadre didactice, directori, inspectori şcolari) care împiedică accesul absolvenţilor la participarea la evaluări şi pun presiune pe unii elevi, în mod profund abuziv, pentru a crea o imagine favorabilă falsă a şcolii sau a judeţului şi a promova o performanţă fabricată prin astfel de mijloace.

 

 

 

 

citeste totul despre: