Zboruri anulate, întârzieri şi haos general în aeroporturi. La ce trebuie să se aştepte pasagerii români vara aceasta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
zboruri anulate

Sute de zboruri anulate sau întârziate ore în şir, incertitudine şi întrebări rămase fără răspuns: aşa arată atmosfera generală din aeroporturile din întreaga lume în plin sezon estival, potrivit unei analize realizate de FlightClaim.

Fie că este vorba despre lipsa de personal, de overbooking sau de probleme tehnice, companiile aeriene, indiferent că sunt de linie sau low-cost, anulează, reprogramează din scurt sau amână zboruri în această perioadă, motiv pentru care multe dintre ele se confruntă acum cu un val de reclamaţii. 

În acest context, pasagerii sunt cei care au cel mai mult de suferit, fiind nevoiţi să îşi anuleze călătoriile sau să îşi regândească întregul plan de concediu. Tocmai din acest motiv, specialiştii în turism le recomandă să fie pregătiţi pentru orice situaţie şi să aibă în vedere o variantă de rezervă. 

Turiştii au în plan să călătorească mai mult în acest an

Potrivit unui sondaj realizat de FlightClaim, platformă specializată în asistarea pasagerilor care întâmpină probleme cu zborurile lor, peste 82% dintre participanţi spun că au zburat deja cu avionul de la începutul anului şi până în prezent, în timp ce 92% şi-au exprimat intenţia de a călători vara aceasta cu avionul. În topul locurilor alese de ei se numără Europa (votată de 87,5%), destinaţiile intercontinentale depărtate, cum ar fi Statele Unite ale Americii, votate de 27.5% dintre respondenţi, şi destinaţiile intercontinentale apropiate, cum ar fi Egiptul, Israelul sau Emiratele Arabe Unite, votate de 17.5% dintre respondenţi. 

În acelaşi timp, studiul arată că românii continuă să rezerve din timp biletele de avion, în încercarea de a prinde cele mai bune preţuri: 47.5% dintre persoanele chestionate le achiziţionează cu 2 săptămâni - 2 luni înainte, 37.5% le iau cu mai mult de două luni înainte, în timp ce doar 15% le cumpără cu 2 săptămâni înainte. 

De asemenea, cazarea este luată în cele mai multe cazuri odată cu biletul de avion (61.5%). 28.2% dintre respondenţi aleg să rezerve cazarea cât mai aproape de data plecării, astfel încât să vadă dacă se modifică sau nu zborurile, iar 10.3% îşi rezervă cazarea înaintea avionului.

Pasagerii rămân prevăzători în privinţa zborurilor de vară

În contextul haosului din aviaţie, 55% dintre pasagerii care au zboruri anunţate pentru vara aceasta sunt de părere că există şanse mari să se confrunte cu o anulare sau modificare de zbor. În acelaşi timp, 65% dintre ei au avut deja cel puţin o întârziere sau o anulare de zbor.

În ceea ce priveşte soluţiile la care au recurs aceştia în cazul unor probleme, se pare că 67.8% dintre ei au optat pentru varianta propusă de compania aeriană (returul banilor în cont, rerutarea zborului, acceptarea noului program propus). 21.4% au recurs la o companie specializată în asistarea pasagerilor pentru obţinerea despăgubirilor, pe când 3.6% au depus plângere la ANPC. 

Companiile aeriene low-cost, care oferă preţuri accesibile şi un portofoliu generos către destinaţii din întreaga lume, încă sunt preferate (în proporţie de 73.7%) de pasageri în detrimentul celor de linie. Printre motivele pentru care pasagerii susţin că ar renunţa să mai meargă cu o anumită companie aeriană se numără: anulările şi întârzierile repetate ale zborurilor, politica bagajelor, comportamentul inadecvat la bordul navei, dar şi comunicarea deficitară cu pasagerii. 

Nu în ultimul rând, pasagerii trebuie să ştie că au drepturi şi că pot beneficia de compensaţii din partea liniilor aeriene pentru întârzierea sau anularea zborurilor, dar şi pentru pierderea bagajelor. FlightClaim îşi foloseşte expertiza în domeniul legislaţiilor aviatice pentru a fi un aliat puternic pentru pasagerii care întâmpină probleme. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite