Un deputat demontează „gogomăniile” de la transporturi: Doar 43 de kilometri de autostradă vor fi daţi în trafic în 2019, dacă totul merge bine

Un deputat demontează „gogomăniile” de la transporturi: Doar 43 de kilometri de autostradă vor fi daţi în trafic în 2019, dacă totul merge bine

FOTO Arhivă

Deputatul USR Cătălin Drulă susţine că doar 43 km de autostradă vor fi daţi în trafic în 2019, dacă totul merge bine, nu 180 de km, precum spune ministrul Rovana Plumb.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Gogomănii cu Rovana la transporturi”, îşi intitulează Drulă postarea, în care citează o declaraţie a ministrului interimar al Transporturilor Rovana Plumb, potrivit căreia „vom da în trafic 180 de km de autostradă în 2019”.

Realitatea, spune Drulă, este că doar 43 km între Lugoj şi Deva vor fi daţi în trafic în 2019 (dacă totul merge bine), iar asta pe un proiect aflat în construcţie de 5 ani.

„De la 43 la 180 km e cale de o minciună lungă, cam cât toată guvernarea asta. Deputaţii PSD au încercat să o salveze pe doamna şi să spună că se referă doar la km de contracte semnate, dar doamna Plumb a revenit şi a întărit: «180 de kilometri DAŢI ÎN TRAFIC în 2019, da!». Apoi ne-a detaliat şi proiectele care vor fi terminate în 2019: spre exemplu, drumul expres Craiova-Slatina. În realitate - lucrările ar putea începe abia spre sfârşitul anului şi durează 2 ani de la acel moment. Că spune prostii enorme, că nu ajută cu nimic ca ministru interimar, n-ar fi cel mai rău. Dar dna. Plumb s-a hotărât să şi încurce blocând licitaţiile pe fonduri europene prin celebra OUG 114 (înca n-a reuşit să rezolve problema pe care tot dumneaei a creat-o)”, atrage atenţia Drulă.

Deputatul USR susţine că bugetul este plin de greşeli şi subfinanţează proiecte importante pe fonduri europene, precum modernizarea căii ferate între Simeria şi Arad (km 614) sau centura Bucureşti.
El mai arată că USR a propus amendamente care să repare acest buget:

- bugetarea adecvată a reparaţiilor curente ale infrastructurii feroviare
- bugetarea pregătirii proiectelor de autostrăzi din Moldova, A7 şi A8
- suplimentarea sumelor alocate pentru centura Satu Mare şi Zalău
- alocări corespunzătoare pentru autostrada de centură a Bucureştiului
- municipiul Lugoj: introducerea unui proiect de centură în partea de sud
- un proiect pentru dezvoltarea coerentă a reţelei feroviare în zona Timişoara
- reabilitarea podului de la Turda peste Arieş de pe DN1, aflat în starea avansată de degradare
„Toate au fost respinse la vot de deputaţii PSD din Comisie”, a conchis el.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: