Topul celor mai atrăgători angajatori din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lipsa experienţei este unul dintre motivele pe care le invocă angajatorii atunci când resping candidaţii la angajare

În topul celor mai dezirabili angajatori din România, compania Huawei se situează pe locul I, IBM, pe locul al II-lea, iar Ford pe locul al III-lea, arată studiul Randstad Employer Branding 2019.

Cei mai dezirabili angajatori în funcţie de industrii sunt ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producţie industrială), OMV (petrol şi gaze), Orange (telecomunicaţii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive), Huawei (IT).

Potrivit studiului, există trei elemente cheie ce determină valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, sănătatea financiară, reputaţia. Industriile care au cele mai bune calificative în ţara noastră în ce priveşte aceste trei criterii sunt: IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancară, telecom, industrie – producţie, petrol şi gaze, resurse umane şi retail.

Studiul relevă aspectele cele mai importante pentru români, în ceea ce priveşte decizia de angajare: salariu şi beneficii atrăgătoare – 70%, atmosferă de lucru plăcută – 57%, siguranţa locului de muncă – 54%, evoluţia în carieră – 50%, echilibrul viaţă profesională - viaţă personală – 44%. Referitor la primele trei atribute, angajaţii consideră că acestea nu sunt suficient de bine reprezentate în organizaţiile din România. Principalele motive pentru care angajaţii români părăsesc un loc de muncă sunt pachetul de compensaţii prea mic (57%), oportunităţi de carieră limitate (45%), lipsa recunoaşterii / a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viaţă profesională – viaţă personală (24%) şi lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

Legat de aşteptările angajaţilor în funcţie de profilul generaţiei de care aparţin, 33% din cei din generaţia Z (cu vârsta cuprinsă între 18 – 24 de ani) - un procent mai ridicat comparativ cu alte categorii de vârstă – îşi doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentanţii generaţiei X (35 – 54 de ani) îşi doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) – oportunităţi de carieră iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) – sănătate financiară.

Atunci când caută un loc de muncă, românii apelează la relaţii / recomandări personale, agenţii de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei şi târguri de joburi.

Companiile cu reputaţie proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare

Companiile cu un brand pozitiv primesc de două ori mai multe aplicaţii decât acelea cu un brand negativ şi au mai puţine cheltuieli cu angajaţii lor. 50% dintre candidaţi spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială. 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulţumiţi la locul de muncă. 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra şanselor lor de a angaja talente. Deoarece oamenii lucrează pentru culturi, nu pentru companii, percepţia lor despre o organizaţie ca angajator este de o importanţă capitală. Atât recrutorii cât şi candidaţii menţionează cultura companiei ca fiind unul dintre factorii determinanţi în alegerea angajatorului. De asemenea, este important ca aceasta să fie una transparentă: candidaţii se documentează în mod activ despre cultura companiilor, pentru a înţelege dacă li se potriveşte.

Dacă aceştia citesc pe forumurile de specialitate despre experienţe pozitive ale angajaţilor şi candidaţilor, se simt mai încrezători în a-şi prezenta CV-ul şi în a face o schimbare profesională. Organizaţiile care investesc în experienţa candidatului îmbunătăţesc calitatea angajărilor cu 70%. 62% dintre angajaţi caută despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora. Companiile cu reputaţie proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare iar cele care au implementată o strategie de implicare a angajaţilor se bucură de o probabilitate cu 67% mai mare de a-şi îmbunătăţi cifra de afaceri, de la un an la altul. Este mult mai probabil ca angajaţii care consideră că există o aliniere puternică între ceea ce declară angajatorul despre el şi experienţa lor de lucru acolo să-l recomande pe acesta ca fiind un loc de muncă dezirabil.

În România, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat în perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internaţionale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care constă în derularea unor interviuri online. Au participat 4.205 de respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18 – 64 ani şi au fost evaluaţi 75 cei mai mari angajatori din România cunoscuţi de cel puţin 10% din populaţie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite