Tarifele de referinţă pentru reparaţii auto ar putea avea efecte pozitive. Dauna medie plătită pentru o poliţă RCA a ajuns la 9.005 lei

Tarifele de referinţă pentru reparaţii auto ar putea avea efecte pozitive. Dauna medie plătită pentru o poliţă RCA a ajuns la 9.005 lei

Foto shutterstock

Modificarea Legii RCA şi aplicarea unor tarife de referinţă pentru reparaţii sunt aşteptate să producă efecte pozitive pentru milioane de şoferi, au transmis, miercuri, reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare (UNSAR).

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, dauna medie plătită pentru o poliţă obligatorie RCA a crescut, anul trecut, cu 7% faţă de 2019, până la nivelul de 9.005 lei, în timp ce prima medie aferenta acestui tip de asigurare a scăzut cu aproximativ 2%, la 628 lei – arată datele Autorităţii de Supraveghere a Asigurărilor. 
 
Potrivit sursei citate, evoluţiile daunei medii plătite de asigurători sunt substanţiale mai ales daca realizam o comparaţie pe ultimii 5 ani. Astfel, faţă de 2016, dauna medie RCA a crescut anul trecut cu 27,5% (de la 7.061 lei la 9.005 lei). "Şi în 2020, indicatorii pieţei RCA continuă să ramână pe minus. 
 
Astfel, rata combinată pe segmentul RCA a depăşit din nou nivelul supraunitar, situandu-se la 113,49%. De altfel, chiar daca s-a redus fata de 2019, rata combinata pe RCA se afla la finalul lui 2020 la un nivel mai ridicat decât cel înregistrat în 2018 (113,49% vs. 111,75%), în ciuda pandemiei.”, au mai arătat oficialii UNSAR. 
 
Totodată, rata cheltuielilor de administrare şi de achiziţie pentru poliţele RCA, care face parte din calculul rătei combinate, a scăzut în 2020 fata de 2019, ceea ce reflectă eforturile asigurătorilor pentru eficientizare şi pentru reducerea cheltuielilor.
 
Reprezentanţii UNSAR precizează că, în acest context, este importantă introducerea de masuri legislative care să determine reducerea rătei daunei şi un comportament responsabil al tuturor operatorilor care prestează servicii conexe pieţei de asigurări în interesul clienţilor şi al persoanelor prejudiciate, precum introducerea unor tarife de referinţă pentru reparaţiile auto şi pentru închirierea autoturismelor primite la schimb, conform declaraţiilor făcute recent în spaţiul public de reprezentanţii mai multor autorităţi publice.
 
Potrivit UNSAR, acestea masuri ar urma să vina în sprijinul a milioane de şoferi, fiind considerate benefice de 94% dintre şoferii chestionaţi în cadrul unei cercetări sociologice realizate pentru UNSAR de către IRES.
 
Studiul IRES mai arata şi că 93% dintre romani îşi doresc să ştie care este valoarea despăgubirii plătite de asigurătorul RCA în cazul unei daune, iar 71% dintre romani ar fi deranjaţi daca valoarea plătita ar fi considerabil mai mare pentru reparaţia unui autovehicul în cazul unei despăgubiri acoperite de poliţă RCA fata de reparaţia efectuata fară asigurare.
 
Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparaţiilor despăgubite din poliţă RCA fata de cel al unei reparaţii fară RCA asupra evoluţiei primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre şoferi (+3 puncte procentuale fata de 2019).
 
"Subliniem încă o data că industria de asigurări susţine introducerea unui TARIF DE REFERINŢĂ pentru reparaţiile auto, cu titlu informativ, şi NU O CO-PLATA sau impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparaţiilor auto. 
 
Aceste preturi, introduse cu titlu orientativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informaţi cu privire la costurile implicate, în cazul în care ar fi păgubiţi RCA. În plus, ar putea limita anumite derapaje existente pe piaţă reparaţiilor auto", au mai precizat reprezentanţii Uniunii. 
 
Conform celor mai recente date ale ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, industria de asigurări a plătit în fiecare zi a anului 2020, numai în baza poliţelor RCA, despăgubiri de aproape 1,8 milioane de euro.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările