STUDIU Angajaţii români lucrează remote cel puţin 4 zile pe lună

0
Publicat:
Ultima actualizare:
munca de acasa

Aproximativ 60% dintre angajaţii români lucrează remote cel puţin o dată pe săptămână, iar când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenţii români intervievaţi lucrează de acasă, şi aproximativ 20% preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge.

Peste 80% din companii consideră că un spaţiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii (91%), în maximizarea profitului şi menţinerea competitivităţii (87%), că le-ar oferi posibilitatea să extindă afacerea în pieţe noi, să recruteze şi să menţină talentele în organizaţie (84%), arată studiul realizat de IWG, grupul din care fac parte SPACES şi Regus. La studiu au participat 200 de respondenţi din România, deopotrivă angajatori şi angajaţi.

Creşte cererea pentru «la cerere» şi este firesc în contextul revoluţiei spaţiilor de muncă. Timp de generaţii oamenii s-au obişnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în acelaşi birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor şi a angajaţilor şi, motiv pentru care companiile îşi revizuiesc portofoliul imobiliar. Am intrat în era forţei de muncă mobile şi flexible, iar acest fenoment reprezintă o schimbare majoră nu doar pentru România, dar şi la nivel global. Foarte curând conceptul de muncă flexibilă va deveni normalitate”, explică Ramona Predescu (Iacob), Country Manager Regus şi Spaces în România.

Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupaţi ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiţia la schimbările din piaţă şi să capitalizeze pe oportunităţile care apar în pieţe noi, dar fără să facă investiţii pe termen lung (81% dintre repondenţi).

Totodată, companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaţionale, faţă de media de 50% a respondenţilor globali.

Managerii intervievaţi (90%) sunt de părere că angajaţii care lucrează în regim remote pot aduce economii semnificative pentru firmă şi că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10% cheltuielile anuale de management al spaţiilor (81%) - administrare, echipare şi decorare, costuri de mentenanţă - şi cheltuielie cu spaţiul neutilizat (40%).

Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), faţă de media globală (41%) de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăţi şi tehnologie. Peste 60% dintre respondenţi au recunoscut că iau în considerare renunţarea la spaţiul actual în favoarea unei soluţii de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecţiona mai mult capital către iniţiative de creştere a afacerii.

Principalele 3 avantaje pe care le oferă un spaţiu de lucru flexibil pentru o companie care începe activitatea într-o nouă locaţie sunt legate de evitarea costurilor de amenajare şi de investire a capitalului (74%), viteza de set-up a spaţiului (64%) şi eliminarea perioadei de business downtime” aferent acestor activităţi (31%).

Obstacolele percepute ca relevante atunci când companiile se extind în noi locaţii sunt legate de raportul calitate-preţ (78%), costul cu infrastructura IT şi servicii (67%) şi resursele necesare pentru dotarea şi amenajarea noului spaţiu (57%).

Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei şi a locaţiei, îi ajută pe angajaţi să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuţi la locul de muncă şi să aibe întâlniri mai eficiente (peste 70%), şi totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%).

Caracteristicile unui spaţiu de lucru productive”, în opinia respondenţilor din România, sunt date de un design inspiraţional pentru colegi şi clienţi (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr generos de săli de întâlnire (40%) şi de acces la căile de transport (34%).

La întrebarea „ce le-ar determina pe companiile din industria în care activezi să utilzeze locaţii remote”, optimizarea costurilor a fost răspunsul a peste 90% dintre respondenţi, urmat de creşterea productivităţii, un mai bun work-life balance pentru angajaţi şi reducerea timpului pierdut în trafic de aceştia. Totodată peste 80% dintre antreprenori au menţionat posibilitatea de scale-up şi scale-down a afacerii, fără investiţii pe termen lung în sediu.

În acord cu tendinţa globală în creştere, 87% dintre respondenţii din România au fost de acord cu oportunităţile pe care le oferă recrutarea forţei de muncă flexibile, freelanceri sau consultanţi, şi că posibilitatea de a apăsa on/off butonul serviciilor utilizate, în funcţie de nevoi şi cu pierderi minime, aduce beneficii semnificative companiei (82%).

Posibilitatea de a rezerva rapid un birou (66%), o sală de întâlniri (61%) şi găsirea celui mai apropiat birou disponibil atunci când călătoresc într-un oraş nou sau într-o ţară străină (52%), urmate de gestionarea costurilor aferente sunt principalele solicitări pe care respondenţii români le au de la o aplicaţie de mobilă pentru birouri flexibile. Totodată, peste 80% dintre respondenţi au valorizat impactul pe care apartenenţa la o comunitate globală de afaceri îl are în capacitatea de inovare a propriei companii.

Peste 18.000 de profesionişti din 96 de ţări şi diferite industrii au fost chestionaţi în studiul IWG Flexible Working Survey. Eşantionul a fost extras din baza de contacte globală deţinută IWG care înglobează peste 2,1 milioane de oameni de afaceri, manageri sau antreprenori, din întreaga lume.

Studiul a fost derulat la începutul anului 2018, contactele au fost alese dintr-un grup de clienţi existenţi şi potenţiali, şi lideri de afaceri din peste 100 de ţări unde grupul este prezent.

Sondajul a fost gestionat independent de compania MindMetre Research.

Respondenţii au fost întrebaţi despre opinia lor cu privire la avantajele spaţiilor de lucru flexibile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite