Sondaj: Situaţia companiilor din România este critică şi va evolua extrem de nefavorabil în următoarele luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu privind perspectiva conducătorilor companiilor în legătură cu situaţia generată de pandemia COVID-19 în România arată că situaţia este critică şi foarte critică, neexistând perspective de îmbunătăţire în următoarele luni.

Studiul lansat azi de Valoria identifică percepţia acestora asupra contextului actual, aşteptările lor cu privire la durata de recuperare a companiilor după această criză şi competenţele echipei de management esenţiale pentru a trece peste provocări cu succes. 

Potrivit sondajului, 55% dintre companii apreciază că situaţia generată de pandemia COVID-19 în România este critică şi foarte critică. Dintre cele 440 de companii respondente, 41% spun că în următoarele luni din acest an, în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil. Pentru 29% dintre companiile respondente perioada de recuperare estimată este de 9-12 luni, însă 37% estimează că va fi de 12-24 de luni. 

„Sondajul surprinde capacitatea de adaptare a companiilor şi până la urmă a oamenilor. Adoptarea rapidă a funcţionării în mediul digital a dislocat rutine şi generat o anumită rezistenţă în prima fază. Ulterior, anxietatea legată de siguranţa locului de muncă şi lipsa de socializare a generat demotivare. Instalarea de noi competenţe a devenit obligatorie din trei puncte de vedere: operaţional, ca factor de motivare a oamenilor şi ca mijloc de instruire pentru managementul eficinet al echipelor de la distanţă.

A avea angajaţii instruiţi înseamnă creşterea implicării, productivităţii şi competitivităţii companiei. Din studiu rezultă că sunt preferate training-urile care susţin aceste obiective ”, spune Constantin Măgdălina, Expert Tendinţe şi Tehnologii Emergente, co-autor al cercetării.

În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operaţiuni în mediul online, companiile sunt conştiente de noile provocări. Pentru angajaţi actualizarea cunoştinţelor pentru lucrul eficient şi sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilităţile de luare a deciziilor, project management şi managementul echipelor la distanta sunt esenţiale. 

Redefinirea modalitaţilor de menţinere a culturii organizaţionale a companiei prin interacţiuni virtuale şi luarea deciziilor în condiţii de incertitudine sunt de asemenea alte provocări ale managerilor. Astfel, companiile respondente consideră că pentru echipa de directori executivi competenţele care trebuie crescute sunt cele care ţin de: strategii decizionale în situaţii de criză (79%), management financiar în context de criză (75%), managementul echipelor la distanţă (71%).  

Virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere şi mai mult că temele de care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri. Astfel, temele de training considerate relevante de companiile respondente la sondajul Valoria pentru managerii lor sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare şi negociere (71%), feeback şi feedforward în mediul online (70%). 

„Investiţia în capitalul uman înseamnă viziune. Prin acest sondaj aflăm care este viziunea decidenţilor în legătură cu susţinerea prin training a oamnilor din companiile lor. Rezultatele sunt cu atât mai interesante cu cât răspunsurile au fost oferite în contextul turbulent al pandemiei. Acum atenţia este orientată spre siguranţa angajaţilor şi spre modalităţile de adaptare la acest nou context.

Păstrarea avantajelor competitive, a culturii organizaţionale, a reputaţiei companiei şi a asigurarea unor rezultate bune depind de învăţarea unor noi competenţe. Companiile care, şi în această situaţie, vor pune accentul pe training vor avea numai de câştigat pe termen scurt, mediu şi lung”, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite