Scandalul fotovoltaicelor: 111 instalatori cer anularea înscrierilor, ameninţând că vor sesiza OLAF şi procurorii

Scandalul fotovoltaicelor: 111 instalatori cer anularea înscrierilor, ameninţând că vor sesiza OLAF şi procurorii

Scandalul fotovoltaicelor cu bani de la stat, soldat cu un pseudoeşec chiar în prima zi de înscriere din cauza unor posibile fraude continuă să provoace reacţii.

111 instalatori au semnat deja o petiţie prin care cer anularea înscrierii instalatorilor autorizaţi în programul pentru fotovoltaice, reclamând că, în timp ce unii au reuţşit să înscrie mii de dosare într-un timp foarte scurt, alţii abia au putut înregistra unul singur. În opinia instalatorilor autorizaţi ar putea fi vorba de folosirea unor roboţi la înscrierile în sistem, lucru profund anticoncurenţial şi care ridică puternice suspiciuni de fraudă.
 
Ca atare, spun instalatorii, Consiliul Concurenţei a fost deja sesizat, încă din data de 13 septembrie, la doar trei zile de la sistarea înscrierilor, în cazul în care revendicările lor nu vor fi soluţionate instalatorii autorizaţi urmâns să sesizeze organele de anchetă DLAF/OLAF pentru cercetarea posibilelor fraude.
 
„Am sesizat deja Consiliul Concurenţei (sesizarea 12623/13.09.2019) şi în condiâiile în care solicitările 1-4 nu vor fi implementate, vom sesiza instituţiile abilitate (Procuratura,…) şi cele europene (DLAF/OLAF) şi vom solicita blocarea temporara a programului pentru audit, verificarea şi corectarea neregulilor din Programul AFM finanţat din POR”, se arată în documentul citat.
 
Solicitările 1-4 adresate deja Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM),  la care se face referire sunt:
 
1) Anularea înscrierilor din data de 10.9.2019;
 
2) Reînceperea înscrierilor în program la o dată anunţată cu cel puţin 10 zile
în avans de AFM.
 
3) Implementarea unui cod de securitate CAPTCHA pentru toate înscrierile
în sistem şi toţi utilizatorii (proces auditabil)
 
4) Limitarea numărului maxim de calculatoare utilizate simultan de un
instalator în procesul de înscriere (proces auditabil)
Recomandăm de asemenea stabilirea unui număr maxim de cereri
(propunem 50) ce pot fi introduse în sistem de un instalator în 24h, în condiţiile
în care aceasta nu contravine unei practici neconcurenţiale.
 
Programul generic denumit “Casa Verde Fotovoltaice 2019” este finanţat prin POR, trebuie să respecte principiile europene ale echităţii şi egalităţii de şanse pentru cetăţeni şi principiului concurenţei loiale.
 
Amintim că în prima zi de înscriere în Programul Casa Verde Fotovoltaice, o singură firmă de instalatori din Oltenia a reuşit performanţa de a înregistra 2.700 de aplicaţii în doar câteva ore, mai mult decât aplicaţiile depuse în oricare dintre celelalte şapte regiuni.
 
Înregistrarea atât de multor dosare într-un mod correct, în numai câteva ore, este foarte puţin probabilă, având în vedere că o singură persoană nu poate încărca mai mult de 4 dosare într-o oră.
 
„Doar încărcarea documentelor în aplicaţia AFM durează între 15 şi 20 de minute, pentru un singur aplicant. Şi noi am fost surprinşi să vedem cât de repede s-au înregistrat dosarele în regiunea Craiova. Ne dorim să fie deblocat cât mai repede programul, astfel încât să putem păstra încrederea pe care ne-au acordat-o clienţii noştri. Ne dorim ca AFM să ne comunice şi nouă termenul de redeschidere a aplicaţiei. Bănuim că dacă s-a oprit procedura de înscriere, înseamnă că se vor face îmbunătăţiri”, a declarat pentru „Adevărul” Dan Tudose, instalator autorizat P Plus 2002 SRL şi administrator al magazinului online e-acumulatori.ro.
 
Comparând timpul necesar încărcării documentelor unui singur solicitant în aplicaţie cu recordul de dosare înregistrate de instalatorul din Oltenia putem spune că acesta a reuşit să încarce 10 de dosare pe minut sau a folosit 150 de calculatoare.
 
În aplicaţie trebuie încărcate 5 seturi de documente:
 
- actul de identitate al solicitantului;
 
- extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie pe care se va implementa proiectul;
 
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice;
 
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul;
 
- Cererea de finanţare.
 
Redăm mai jos petiţia instalatorilor:

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: