Românii au „vânat” reducerile în pandemie: conservele de carne şi mărcile proprii din supermarketuri au fost cele mai vândute

Românii au „vânat” reducerile în pandemie: conservele de carne şi mărcile proprii din supermarketuri au fost cele mai vândute

Pe fondul unor preţuri majorate cu 5% (conform Eurostat), gospodăriile din România au cumpărat volume mai mari cu 9% şi au ales segmente inferioare de preţ.

Piaţa de bunuri de larg consum a înregistrat o creştere în valoare de 12% în prima jumătate a anului 2020 faţă de aceeaşi perioadă anului pecedent.
 
Criza medicală şi implicit restricţiile din ultimele luni au determinat schimbări în comportamentul de cumpărare, astfel încât frecvenţa vizitelor la magazin a scăzut cu 6%, iar suma medie plătită la un act de cumpărare a crescut cu aproape 20%.  
   

Magazinele de tip discount sunt mari câstigatorii ai comerţului modern

Cu o creştere de 37% în valoare faţă de Ianuarie – Iunie 2019 magazinele de tip discount surclasează supermarket-urile şi devin al doilea jucător din comerţul modern din punct de vedere al cotei de piaţă valorice. În aceeaşi perioadă din 2019 ritmul de creştere era de două ori mai mic şi acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.  
 
Cele mai afectate din cauza reducerii frecvenţei de cumpărare sunt Hypermarket-urile şi Comerţul Tradiţional care continuă să scadă în importantă, în timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumpărători dar şi al creşterii în valoare. 9,5% din gospodăriile din România au cumpărat cel puţin o data un produs FMCG din Online în prima jumătate din 2020, cu 50% mai multe faţă de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acoperă mai puţin de 1% din total cheltuieli. 
   

Mărcile din segmentul inferior de preţ au cea mai mare contribuţie la creşterea valorică 

Segmentul economy reprezintă un sfert din valoarea pieţei de FMCG în prima jumătate din 2020, însă contribuie în proporţie de 43% la creşterea acesteia.  Mărcile proprii îşi continuă trend-ul ascendent în special în lactate, în timp ce segmentul premium creşte uşor în importantă pentru băuturi (alcoolice, non-alcoolice, cafea) 
   
Printre categoriile al căror consum a crescut semnificativ în Ianuarie-Iunie 2020 se numără conservele (carne, peste) , alimentele instant, cremă de ciocolată, făină şi mălaiul , produsele de curăţenie, săpunul, şerveţelele umede, aditivii pentru prăjituri, specialităţile de brânză sau napolitanele. Produsele de îngrijire a părului, cremele de faţă şi corp sau deodorantele au înregistrat scăderi în volum pe fondul creşterii timpului petrecut acasă. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările