România, Franţa şi Grecia vor coopera cu Agenţia Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

România, Franţa şi Grecia vor coopera cu Agenţia Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

România, Franţa şi Grecia, prin autorităţile naţionale de siguranţă, au semnat Acorduri de cooperare cu Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate (ERA), conform Directivei privind siguranţa feroviară şi a Regulamentului cu privire la ERA, două dintre iniţiativele legislative din cadrul Pilonului tehnic al Pachetului 4 Feroviar.

"Începând cu data de 16 iunie a acestui an, dată limită până la care toate ţările membre UE care nu s-au derogat de la implementarea Pachetului 4 Feroviar trebuie să semneze Acordurile de cooperare, ERA va fi autoritatea feroviară unică din Europa. Aceasta va fi principala responsabilă de emiterea autorizaţiilor de introducere pe piaţă a vehiculelor feroviare, de eliberarea certificatelor unice de siguranţă pentru întreprinderile feroviare din Uniunea Europeană şi de aprobarea utilizării echipamentelor ERTMS terestre", a declarat, citat de Agerpres, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoş Titea.
 
Prezent la Conferinţa feroviară internaţională privind teme actuale din agenda UE legate de liberalizarea Căilor Ferate Europene, acesta a spus că cel de-al patrulea pachet feroviar este probabil cel mai ambiţios instrument legislativ de până acum, scopul său principal fiind de a revitaliza sectorul feroviar şi de a-l face mai competitiv în raport cu alte moduri de transport, prin crearea unui spaţiu feroviar unic european.
 
"Obiectivul general al acestuia este de a îmbunătăţi calitatea şi eficienţa serviciilor de transport feroviar prin eliminarea obstacolelor rămase pe piaţă şi consolidarea armonizării cerinţelor privind interoperabilitatea şi siguranţa pentru asigurarea unui nivel mai ridicat de armonizare a reţelei feroviare din UE. Rezultatul final ar trebui să se reflecte în niveluri mai mari de siguranţă, interoperabilitate şi fiabilitate în reţeaua feroviară europeană", a afirmat Titea.
 
Acesta a atras atenţia asupra faptului că reţeaua feroviară europeană este în prezent destul de fragmentată, iar diferite state membre utilizează diferite standarde de siguranţă şi sisteme tehnice. De exemplu, serviciile transfrontaliere de transport feroviar trebuie să obţină o autorizaţie de siguranţă din partea mai multor autorităţi naţionale diferite şi au de-a face cu mai multe sisteme de semnalizare diferite.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: