România are cele mai multe canale HD din regiune, dar venitul mediu pe utilizator este mic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Competiţia de pe piaţa televiziunii HD din România, care se află încă la început, îi determină pe operatorii  de cablu să practice preţuri mici pentru a atrage clienţii, astfel deşi aceştia oferă multe canale HD nu reuşesc să câştige la fel de bine precum în alte ţări din Europa Centrală.

“România este ţara cu cele mai multe canale HD din Europa Centrală, deşi este una dintre ţările cu cel mai mic ARPU (n.r- venitul mediu pe utilizator).  Avem mai multe canale şi decât Irlanda”, a declarat Severina Pascu, CEO UPC România, în cadrul unei conferinte de presă.

Afacerile UPC România, în scădere în 2011 dar într-un ritm mai lent

Rezultatele financiare bune obţinute de UPC România în 2011 au încetinit ritmul de scădere a afacerilor, aşadar fima a obţinut venituri de 143,5 milioane de dolari anul trecut mai mici cu mici 2,7% faţă de 2010, la, potrivit unui raport remis de grupul-mamă Liberty Global.

În anul anterior, veniturile companiei au scăzut cu 8,4% faţă de 2009, de la 161,1 milioane de dolari la 147,5 milioane de dolari.

Numărul abonaţilor la serviciile de televiziune prin cablu şi prin satelit oferite de companie a scăzut uşor, de la 1,156 milioane la 1,142 milioane, creşterile puternice înregistrate pe segmentele de cablu digital şi DTH (televiziune prin satelit) fiind insuficiente pentru a estompa total scăderea abruptă pe cablu analog.

Astfel, baza de clienţi a UPC România pe cablu analog a coborât cu 21,3%, la 508.200, în timp ce numărul utilizatorilor serviciilor de cablu digital a urcat cu 23,8%, la 351.700, iar segmentul DTH a înregistrat un avans de 24,8%, la 282.800 de abonaţi.

Numărul clienţilor serviciilor de internet oferite de companie a crescut totodată cu 10,3%, la 281.300.

Pe telefonie, UPC a raportat un avans de 30,7%, la 184.100 de utilizatori.

Venturile Liberty Global au crescut anul trecut cu 13%, la 9,5 miliarde de dolari, însă compania a afişat o pierdere de 772 milioane de dolari pentru 2011, faţă de profitul net de 388,2 milioane de dolari raportat cu un an în urmă.

Deteriorarea puternică a rezultatului net este rezultatul înregistrării în 2010 a unui câştig de 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării afacerilor din Japonia.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite