România are aproape 174.000 de posturi de funcţionari publici. Câte sunt încă vacante

România are aproape 174.000 de posturi de funcţionari publici. Câte sunt încă vacante

România are aproape 174.000 de posturi de funcţionari publici, potrivit sistemului informatic lansat în premieră de Autoritatea Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), care gestionează inclusiv posturile vacante sau vacante temporar ale tuturor instituţiilor publice din ţară.

„Pentru prima dată de la crearea sistemului informatic de gestiune a funcţiei publice, în 2010, ANFP pune la dispoziţia oricărei persoane interesate de situaţia funcţiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administraţiei publice din România”, a informat ANFP.
 
Această decizie cu impact major asupra transparenţei funcţiei publice a fost luată în contextul eforturilor Guvernului de a creşte încrederea cetăţenilor în activitatea administraţiei şi în funcţionarii publici, prin valorificarea potenţialului open data.
 
Accesul la informaţii se realizează prin intermediul site-ului ANFP, printr-o funcţionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici. 
 
Căutarea se poate realiza uşor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibilă filtrarea după:
 
Tipul instituţiei publice: teritorial, central sau local;
Denumirea instituţiei;
Judeţul de interes;
Localitatea de interes;
Situaţia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
Categorii de funcţii publice;
Gradul profesional şi clasa;
Tipul departamentului în care există postul;
Coordonate ca sex sau vârstă pentru posturile ocupate.
 
Din consultarea datelor de către „Adevărul” reiese că, la nivel naţional, sunt 173.939 posturi de funcţionari publici, dintre care 28.418 posturi sunt vacante. Dintre acestea, doar la nivelul Capitalei sunt înregistrate 5.696 de posturi vacante.
 
Un alt element menit să vină în sprijinul cetăţenilor interesaţi de situaţia posturilor din administraţie este faptul că datele obţinute pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior, în format CSV.
 
În prezent, ANFP foloseşte soluţii software, atât în activitatea internă, cât şi în relaţia cu departamentele de resurse umane din instituţiile publice, prin intermediul sistemului Informatic menţionat anterior, la care au fost implementate funcţionalităţi noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicaţia consilierilor de etică etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agenţiei şi a fost dezvoltat prin activităţi în cadrul proiectelor cu finanţare externă.
 
Informaţiile despre situaţia funcţiilor publice pot fi consultate pe pagina web a ANFP, www.anfp.gov.ro, la secţiunea Carieră în funcţia publică/ Situaţia funcţiilor publice - date deschise (http://www.anfp.gov.ro/opendata.aspx).
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: