Reformă la Ministerul Dezvoltării: Se taie posturile vacante, inclusiv pentru doi subsecretari de stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cseke Attila, ministrul Dezvoltării. Foto gov.ro
Cseke Attila, ministrul Dezvoltării. Foto gov.ro

Ministrul Dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila, a anunţat reformă instituţională în ministerul pe care îl conduce: Vor fi tăiate zeci de posturi vacante şi cele rămase vor fi transformate în posturi debutante pentru a încuraja angajarea tinerilor în instituţie.

Luni a fost publicat, în dezbatere publică, proiectul de act normativ prin care vor fi tăiate 65 de posturi în prezent vacante din minister, iar jumătate din cele 86 rămase vor fi transformate în posturi de debutant, pentru a facilita accesul tinerilor profesionişti în minister.

”Pe lângă încurajarea tinerilor la angajare în minister şi economia banilor publici, scopul măsurii este de a avea un minister mai mic dar mai eficient”, a anunţat Cseke Attila.

Totodată, vor fi tăiate şi două posturi politice de conducere. Două posturi de subsecretari de stat, cu personalul din cabinetele lor, vor fi scoase din organigrama ministerului.

Potrivit datelor publice postate pe site-ul Ministerului Dezvoltării, instituţia are 6 secretari de stat şi 2 subsecretari de stat, după cum urmează:

Matuz  Adrian-Zsolt - secretar de stat

Călin-Claudiu Badiu - secretar de stat

Andrei Vasile Ungur - secretar de stat

Neculai Tănase - secretar de stat

Marin Ţole - secretar de stat

Claudiu-Vasile Răcuci - secretar de stat

Andrei Baciu - subsecretar de stat

Ioan Cristian Haiduc - subsecretar de stat

În prezent, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei are aprobat un număr maxim de posturi pentru aparatul propriu de 920, exclusiv demnitarii. 

Ministrul Dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei este ajutat în activitatea sa de 6 secretari de stat şi 4 subsecretari de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizii ale prim-ministrului, precum şi de secretarul general şi de 2 secretari generali adjuncţi, numiţi în condiţiile legii.

      

Din analiza efectuată asupra structurii organizatorice şi de personal a ministerului a rezultat că se poate reduce cu 65 numărul maxim de posturi al aparatului propriu al ministerului fără afectarea capacităţii de lucru al acestuia. Menţionăm că posturile care vor fi reduse sunt posturi vacante. Totodată, reducerea cu două posturi de subsecretar de stat nu va afecta capacitatea managerială în cadrul ministerului.

Ca urmare a reorganizării aparatului de lucru al ministerului, în conformitate cu prevederile art. 391 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât compartimentul audit public intern nu mai îndeplineşte condiţiile de organizare ca serviciu şi, prin urmare, este necesară reorganizarea acestuia la nivel de birou.

De asemenea, având în vedere raţiunea de modificare a structurii ministerului, descrisă mai sus, atribuţiile Direcţiei Integritate, Bună Guvernare şi Politici Publice vor fi preluate de alte structuri din cadrul ministerului iar Direcţia Integritate, Bună Guvernare şi Politici Publice se desfiinţează.

Totodată, în vederea implementării proiectelor de absorbţie a fondurilor europene prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), este necesară înfiinţarea unei structuri distincte cu atribuţii în gestionarea mecanismului de implementare pe componentele PNRR care corespund domeniilor de competenţă ale ministerului, respectiv se înfiinţează Direcţia Implementare PNRR. Numărul de personal, structura posturilor pe compartimente, precum şi redistribuirea funcţionarilor din aparatul de lucru al ministerului în interiorul noii structuri, se stabilesc de către ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, prin ordin, în condiţiile legii. 

Pentru o identificare operativă a compartimentului juridic din cadrul ministerului, Direcţia Generală Juridică, Relaţia cu Parlamentul şi Afaceri Europene se redenumeşte şi se va numi Direcţia Generală Juridică. De asemenea, Direcţia Generală Management Financiar, Resurse Umane şi Administrativ se redenumeşte şi se va numi Direcţia Generală Managementul Resurselor.

Precizăm că sunt respectate prevederile art. 518 alin. (6), teza I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, potrivit cărora „reorganizarea activităţii autorităţii sau instituţiei publice are loc în situaţii temeinic justificate cel mult o dată într-un interval de 6 luni consecutive”.

Aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei se realizează în termen de maximum 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite