Prima iniţiativă AUR în Parlament: Autostrada Moldovei să fie construită până în 2025. Ce alte autostrăzi „pe hârtie” mai avem

Prima iniţiativă AUR în Parlament: Autostrada
Moldovei să fie construită până în 2025. Ce alte autostrăzi „pe hârtie” mai avem

Deputatul AUR George Simion / FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) a iniţiat primul proiect de lege de când a intrat în Parlament, prin care vrea să oblige Guvernul să construiască Autostrada Moldovei A7 în numai trei ani. Legislativul trecut a mai adoptat deja două astfel de legi, pe hârtie, pentru Autostrada Unirii A8 şi pentru Autostrada Nordului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Legea iniţiată de AUR este semnată de deputaţii Lucian-Florin Puşcaşu şi George Simion şi vizează aprobarea obiectivului de investiţii privind dezvoltarea infrastructurii rutiere „Autostrada A7- Siret - Suceava - Dolhasca - Paşcani – Bacau - Focşani - Buzău - Ploieşti- Bucureşti”.

„Autostrada A7, denumită Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este o autostradă aflată în construcţie în România, dar care nu are termen de realizare clar definit. În documentele CNAIR, la stadiul execuţiei lucrărilor apare cuvântul planificat, ceea ce poate să însemne că realizarea va fi amânată la nesfârşit. Este necesară o lege pentru a institui un sistem de control permanent şi sustenabil din partea reprezentanţilor cetăţenilor în Parlamentul României, care să fie pe deplin operaţional şi predictibil şi care să încurajeze creşterea ratei de investiţii în regiune”, arată iniţiatorii.

Deputaţii AUR afirmă că Guvernul trebuie să execute această autostradă în 3 ani de la data intrării în vigoare a legii, propunând ca prevederile legii să intre în vigoare de la data de 1 ianuarie 2022. Astfel, AUR vrea ca Autostrada A7 să fie gata până la 1 ianuarie 2025.

„Proiectul A7 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei – va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune şi care în prezent se desfăşoară pe DN2/E85, un drum naţional cu câte o bandă pe sens şi un acostament puţin mai lat folosit adesea neregulamentar de către şoferi drept încă o bandă de circulaţie – unul din drumurile naţionale cele mai periculoase, dacă nu cel mai periculos după numărul de accidente”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

Potrivit iniţiatorilor, adoptarea acestei propuneri legislative este „o necesitate care a devenit starea de urgenţă a dezvoltării regiunii Moldova şi Bucovina”. „Este necesar ca regimul acestui drum sa fie autostradă datorită traficului intens pe acest traseu, precum şi a numărului redus de accidente ce au loc pe autostrăzi faţă de celelalte categorii de drumuri”, arată deputaţii AUR.

Proiectul autostrăzii A7 este mai vechi, el vizând construirea drumului de mare viteză pe traseul Ploieşti-Focşani-Bacău-Roman-Paşcani, iar pe ruta Paşcani-Suceava-Siret să fie continuat cu un drum expres care să facă legătura cu Ucraina. În prezent, A7 se află în execuţie, pe centura Bacăului, unde au fost daţi în circulaţie 16 kilometri de drum.

Parlamentul tot aprobă autostrăzi „pe hârtie”

Reamintim că Parlamentul trecut a adoptat deja două legi prin care obligă Guvernul să construiască autostrăzi, dar degeaba, deoarece ele nu prevăd sancţiuni dacă nu sunt puse în aplicare. 

În 2018, Parlamentul a aprobat o lege privind construcţia Autostrăzii Unirii A8. Textul legislativ prevedea că în termen de 30 de zile de la promulgarea legii ar trebui să înceapă şi punerea în operă. Până în prezent, însă, lucrările propriu-zise nu au început, fiind în curs de revizuire studiul de fezabilitate. 

Recent, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat într-un interviu acordat HotNews.ro că autostrada A8 peste Carpaţii Orientali este „cel mai greu proiect de infrastructură al României”, dar că vrea ca în anul 2021 să fie pornită investiţia şi să fie scoase la licitaţiile de execuţie capetele cu documentaţia finalizată dinspre Tg. Mureş şi Tg. Neamţ.

În octombrie 2020, Parlamentul a adoptat un proiect de lege care obligă Guvernul să construiască, în termen de 4 ani de la intrarea în vigoare a iniţiativei, adică din ianuarie 2021, obiectivul de investiţii „Autostrada Nordului”. Legea a intrat aşadar în vigoare de la începutul anului. Nici aici nu au fost demarate procedurile. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările