Plăţile mobile câştigă noi adepţi: giganţii din retail se pregătesc să revoluţioneze shopping-ul

Plăţile mobile câştigă noi adepţi: giganţii din retail se pregătesc să revoluţioneze shopping-ul

Giganti din retail prefera "portofelele electronice" care permit consumatorilor sa foloseasca smartphone-urile in locul cardurilor sau numerarului. FOTO Shutterstock

Gigantii din retail ataca suprematia Visa, Mastercard si Google in piata in crestere puternica a platilor mobile. Comerciantii mizeaza ca prin "portofele electronice" pe care le-au lansat sa reduca costurile aferente tranzactiilor si sa castige in acelasi timp loialitatea consumatorilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Giganti din retail precum Tesco si Auchan spera ca "portofelele electronice" care permit consumatorilor sa foloseasca smartphone-urile in locul cardurilor sau numerarului la plata la comercianti sa ii ajute in colectarea de date relevante despre comportamentul clientilor si obiceiurile la cumparaturi. Retailerii se alatura astfel bancilor si emitatorilor de carduri, dar si companiilor din tehnologie precum Google si Apple, in incercarea de a castiga cota in business-ul platilor mobile si de a stabili un standard in industrie, potrivit Reuters.
 
eBay si PayPal, jucatori consacrati in piata de e-commerce, abordeaza si ei aceasta tehnologie.
Retailerii spera sa atraga clientii oferindu-le reduceri si premii si in acelasi timp sa ataseze scheme de loialitate celor care folosesc astfel de tehnologii. Piata mondiala a platilor mobile va creste de pana la 3 ori pana in 2017, conform estimarilor, valoarea tranzactiilor urmand sa ajunga la 72 miliarde dolari si 450 milioane de utilizatori.
 
De ce fac retailerii presiune in directia platilor mobile?
 
In primul rand, marii comercianti ar beneficia de competitia acerba ce se creeaza pe zona de plati mobile, care ar putea sa coboare si comisioanele platite de retaileri la fiecare tranzactie procesata, un serviciu dominat de banci si companiile de carduri precum Visa si Mastercard.
 
"Credem ca retailerii sunt beneficiarii trend-ului platilor mobile", apreciaza analistii Morgan Stanley, care mentioneaza ca, doar in 2012, retailerii au cheltuit in tarile in curs de dezvoltare pana la 150 miliarde dolari pentru acceptarea platilor cu cardul.
 
Oricum, este inca incert cum se va dezvolta piata aplicatiilor de plati mobile dezvoltate de retaileri, in contextul in care companiile de carduri si bancile detin monopolul in procesarea platilor.
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările