Piaţa serviciilor de mâncare se va dubla în 2021, dar tot va fi sub anul 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de food&drinks service (restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarket-uri) se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu faţă de 2020 şi în scădere cu 20% faţă de 2019, conform estimărilor Hospitality Culture Institute.

Astfel, potrivit Hospitality Culture Institute, trendurile industriei ospitalităţii nu vor mai fi influenţate doar de evoluţia pandemică, ci şi de o serie de factori pozitivi care ţin şi de strategia de business.

Antreprenorii şi investitorii din industria ospitalităţii s-au adaptat şi găsesc în fiecare lună metode noi de a-şi ţine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteşte pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalităţii nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaşi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc doresc să investească în sector. Principalii vectori de creştere ai pieţei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery şi take-away şi deschiderea interioarelor şi a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Sectorul delivery reprezintă 50% din totalul pieţei de food service

Dacă în 2019 sectorul de delivery reprezenta doar 10% din industrie, în doar 6 luni de la izbucnirea crizei sanitare acest sector s-a triplat şi poate absorbi peste 40% din piaţa HoReCa în prezent, potrivit calculelor Hospitality Culture Institute.

Astfel, dacă în 2020 sectorul delivery a reprezentat 50% din totalul pieţei de food service, în 2021 ponderea va fi de 30% în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creşte ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărţit jucătorii din industrie în trei categorii:

Antreprenorii care s-au luptat să-şi ţină brandul viu şi în permanent contact cu consumatorii, identificând soluţii şi oportunităţi de vânzare. Aceştia se vor constitui în viitoarele staruri ale industriei anul viitor. Surplusul de venituri pe liniile identificate în criză, peste cel generat de activitatea obişnuită, va fi baza dezvoltării pe orizontală în contextul revenirii economice.

Investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere şi care nu vor reuşi să redeschidă în primavera pentru că au consumat toate resursele de voinţă şi bani.

Antreprenorii care au închis operaţiunile la începutul pandemiei şi care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă şi care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

De asemenea, marii câştigători ai crizei vor fi restaurantele mici, love brandurile care s-au reinventat şi au trecut la take-away şi delivery, şi care vor câştiga cu 30-40% mai mult decât înainte de criză (profitabilitate, nu cifra de afaceri). 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite