Peste 70% din români și-au redus consumul sau au cumpărat produse mai ieftine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Criza economică are în continuare impact asupra comportamentului de consum al românilor, iar la nivel perceptiv, criza este prezentă în continuare în vieţile românilor, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.

Potrivit studiului, 72,2% din români şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, 46,3% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică; 10% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate și 15,9% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.

Chiar dacă în perioada februarie – decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011, la 42,8% în decembrie 2011, studiul arată faptul că, la nivel perceptiv, criza este prezentă în continuare în vieţile românilor.

Şi, chiar dacă unii dintre orăşenii intervievaţi s-au obişnuit cu efectele crizei şi nu le mai percep atât de puternic ca în anii anteriori sau au văzut şi exemplele unor ţări din Europa Occidentală ce au o situaţie similară cu cea a ţării noastre, totuşi procentul celor afectaţi în mică şi foarte mică măsură este de două ori mai mic faţă de perioada de debut a crizei (17,1% în decembrie 2011 comparativ cu 38,7% în februarie 2009).

Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor (este avută în vedere familia extinsă) se referă la: creşterea preturilor (59,0%); reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,9%); pierderea locului de muncă (18,6%); creşterea ratelor la credite datorită devalorizării leului (15%); pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite