Ministrul Transporturilor vrea un miliard de euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare româneşti

Ministrul Transporturilor vrea un miliard de euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare româneşti

Foto Shutterstock

Ţara noastră îşi permite să cheltuiască anual din buget doar 40 de milioane de euro, iar banii nu sunt suficienti, de aceea am cerut 1 miliard de euro prin PNNR, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă la Europa FM.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Eu mi-am propus acest miliard de euro care să meargă către proiecte de reînnoiri, de înclouire de şină, de traverse, ca să ducem calea ferată la standarde şi să scăpăm de limitări şi de restrciţii, adică în loc să dărâm toată calea ferată şi să o construieşti doar un pic mai bine ca înainte, pentru că calea ferată cea actuală, dacă ar fi la viteza ei constructivă, la 120-140 km/h, de exemplu Bucureşti-Craiova a fost construită la 140 km/h, dar acum este plină de restricţii şi de limitări, să o dărâmi complet şi să o reconstruieşti, să obţii un beneficiu relativ mic în 10 ani şi cu miliarde de euro, o repari, care este o operaţie mai ieftină la o treime din kilometru”, a transmis ministrul.
 
În urmă cu puţin timp, preşedintele Ford România, Josephine Payne, a criticat infrastructura feroviară din România, afirmând că maşinile produse la Craiova ajung cu întârziere la clienţii din Europa, transmite Stirileprotv.
„Trenul cu care exportăm maşini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă”, afirma preşedintele Ford România.
 
Potrivit StirileProtv, trenul de marfă cu maşini Ford face nu mai puţin de 26 de ore pe cei doar 400 de kilometri dintre Craiova şi graniţa cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că România nu a intrat în spaţiul Schengen, iar controalele durează. 
 
„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puţin decât pot eu să prind cu bicicleta. Şi, să ne înţelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, a declarat Josephine Payne.
 
Reprezentanţii companiei spun că zeci de milioane de euro sunt pierdute din cauza timpilor de transport, milioane de euro pe care altfel i-ar putea învesti în fabrică.
 
Aceştia trimit cu trenul la export peste 100.000 de maşini/an, iar trenurile cele mai lungi au peste 700 de metri şi transportă peste 700 de maşini.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările