Mihaela Triculescu, marginalizată de Teodorovici: după 1 iunie nu mai are voie să emită ordine importante pentru buget

Mihaela Triculescu, marginalizată de Teodorovici: după 1 iunie nu mai are voie să emită ordine importante pentru buget

Mihaela Triculescu, numită la începutul acestui an la şefia Fiscului, nu va mai putea emite ordine importante pentru bugetul de stat. Măsura este prevăzută într-un proiect de ordonanţă supus marţi dezbaterii publice.

În prezent, ANAF emite ordine şi instrucţiuni referitoare la proceduri de administrare a impozitelor şi taxelor reglementate Codul Fiscal, datorate bugetului general consolidat, cu excepţia bugetelor locale. Ordinele şi instrucţiunile referitoare la proceduri de administrare a impozitelor şi taxelor locale, reglementate de Codul Fiscal, se aprobă prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.
 
Prin proiectul de OUG postat pe site-ul Ministerului Finanţelor se propune înlocuirea sintagmei „ordin al preşedintelui A.N.A.F./ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală/ordin al A.N.A.F." din cuprinsul Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare şi din cuprinsul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se înlocuieşte cu sintagma "ordin al ministrului finanţelor publice, cu consultarea A.N.A.F.
 
Astfel spus, ministrul Eugen Teodorovici va fi cel care va emite ordine, „cu consultarea ANAF”.
 
„Marii contribuabili” şi direcţiile regionale ale Fiscului, preluate de Finanţe
 
„Ministerul Finanţelor Publice preia, începând cu data de 1 iunie 2019, de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, activitatea de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva titlurilor de creanţă, precum şi a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile şi personalul aferent acesteia”, se arată în documentul citat.
 
La nivelul Ministerului Finanţelor Publice activitatea de soluţionare a contestaţiilor se desfăşoară de către structura specializată de soluţionare a contestaţiilor atât la nivel central cât şi la nivel teritorial.
În ceea ce priveşte salarizarea personalului care se preia, acesta va fi aliniat la salariile personalului MFP urmare aplicarii prevederilor Legii-cadru nr.153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiind astfel de drepturile salalriale acordate potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul aparatului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
 
Ce atribuţii îi mai rămân Mihaelei Triculescu
 
 
Nota de fundamentare a priectului precizează că, rămâne în competenţa ANAF dezvoltarea claselor principale de risc în subclase de risc şi dezvoltarea criteriilor generale în subcriterii, procedurile de stabilire a subclaselor şi subcriteriilor precum şi procedurile de administrare corespunzătoare fiecărei clase/subclase de risc fiscal, precum şi metode şi proceduri de sondaj utilizate în cadrul controlului fiscal cât şi condiţiile pentru întocmirea programelor care vizează activitatea de inspecţie fiscală, întrucât acestea vizează acţiuni/proceduri care au legătură cu strategia şi obiectivele ANAF.
 
De asemenea rămâne în competenţa ANAF stabilirea  competenţei materiale şi teritoriale a organului fiscal central pentru administrarea creanţelor fiscale şi a altor creanţe datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetului asigurărilor pentru şomaj dacă aceasta se realizează prin organul fiscal central, respectiv prin ordin al preşedintelui ANAF se aprobă ordinele prevăzute la art. 30 alin. (1), (3) şi (5), art. 35 şi art. 40 alin. (3) din Codul de procedură fiscală. 
 
De asemenea, prin ordin al preşedintelui A.N.A.F., se aprobă soluţia fiscală individuală anticipată şi acordul de preţ în avans, precum şi respingerea cererii de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate şi acordului de preţ în avans, astfel cum este reglementată la art. 52 alin. (21) din Codul de procedură fiscală. 
 
Tototdată, prin ordin al preşedintelui A.N.A.F. se stabilesc competenţele de exercitare a inspecţiei fiscale pe întreg teritoriul ţării precum şi condiţiile de delegare a competenţei altui organ de inspecţie fiscală pentru efectuarea unei acţiuni de inspecţie fiscală, potrivit art. 120 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură fiscală. 
 
În plus, prin ordin al preşedintelui A.N.A.F. se stabileşte competenţa de exercitare a verificării situaţiei fiscale personale şi a activităţilor preliminare acesteia, elementele de patrimoniu şi de venituri ce trebuie declarate de persoana fizică supusă verificării, precum şi metodele indirecte de stabilire a veniturilor, potrivit art. 138 alin. (3), (8) şi (9)  din Codul de procedură fiscală.
 
De asemenea delimitarea competenţelor diferitelor structuri de control din cadrul A.N.A.F. se realizează prin ordin al preşedintelui ANAF.
 
Prin ordin al preşedintelui A.N.A.F se aprobă şi competenţa în ceea ce priveşte stabilirea cazurilor speciale de executare silită, precum şi a structurilor abilitate cu ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii şi efectuarea procedurii de executare silită, potrivit art. 220 alin. (21) din Codul de procedură fiscală.
 
În plus, prin ordin al preşedintelui A.N.A.F., se desemnează biroul central de legătură responsabil pentru cooperarea administrativă în domeniul fiscal, asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor în baza regulamentelor europene şi a convenţiilor internaţionale la care România este parte, contactele cu alte state membre în domeniul asistenţei reciproce precum şi contactele cu Comisia Europeană.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: