IMM Invest: Peste 28.000 de înregistrări în numai două zile de la lansare. Clarificări pentru cei care nu au reuşit înscrierea

IMM Invest: Peste 28.000 de înregistrări în numai două zile de la lansare. Clarificări pentru cei care nu au reuşit înscrierea

FNGCIMM vine cu clarificări pentru a facilita înscrierea în IMM Invest

Programul IMM Invest România se află la a două zi de la deschiderea sesiunii de înscriere şi a raportat deja peste 28.000 de înregistrări, anunţă Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM).

Ştiri pe aceeaşi temă

După două zile de foc, aplicaţia www.imminvest.ro, s-a dovedit a fi stabilă şi consolidată, suportând un trafic extrem de ridicat de utilizatori şi permiţând CA un număr impresionant de IMM-uri să se înscrie în program, afirmă FNGCIMM.

Doar în prima zi, un număr de peste 20.000 de IMM -uri erau deja înscrise, iar miercuri, la ora 18.00, se înregistraseră aproximativ alte 8.200 de noi cereri.

„Pentru FNGCIMM şi pentru mine personal, IMM Invest reprezintă o mare provocare, este un program important, căruia îi acordăm maximă prioritate. IMM Invest, acum o lună, era doar un proiect; iar astăzi are deja înscrise peste 28.000 de solicitări, care din data de 4 mai 2020 vor începe să fie prelucrate de către bănci. La nivel instituţional am luat toate măsurile pentru a prelucra orice solicitare înregistrată în aplicaţie, în termenul asumat de 72 de ore. Nu am angajat personal suplimentar, însă mare parte dintre angajaţii instituţiei au fost instruiţi să analizeze cererile din aplicaţie şi lucrează cu ordin de delegare pe IMM Invest. Vreau să îi asigurăm pe beneficiarii noştri că tratăm cu cea mai mare responsabilitate solicitările pe care ni le-au transmis şi facem eforturi deosebite să le răspundem şi să-i sprijinim şi pe cei care au întâmpinat dificultăţi şi care încă nu au reuşit să se înscrie”, a declarat Dumitru Nancu, directorul general FNGCIMM.

Instituţia transmite că a continua să primească numeroase mesaje de la antreprenori care încearcă să se înscrie cu adrese de e-mail YAHOO şi FREEMAIL.HU.

„Reluăm atenţionarea pe care am făcut-o ieri: aplicanţii care folosesc acest tip de adrese, din cauza unor probleme tehnice aferente acestor domenii, vor primi răspuns de confirmare cu foarte mare întârziere. Este posibil că unii utilizatori înregistraţi în cadrul portalului imminvest.ro cu adrese de e-mail de acest tip să nu se poată autentifica în portal şi nici să nu primească e-mail-urile de confirmare. În situaţia în care în termen de 48 de ore nu primesc confirmarea, îi rugăm să utilizeze un cont de mail de pe alt domeniu (ex. gmail) şi să se reînscrie”, afirmă instituţia.

Pe utilizatorii care reclamă că nu le este acceptată parolă,  FNGCIMM îi roagă să acorde atenţie la crearea acesteia şi să respecte indicaţiile date, inclusiv în Ghidul utilizatorului, publicat pe site-ul www.fngcimm.ro şi www.imminvest.ro. În cazul în care, utilizatorul este sigur că a stabilit parola corect şi totuşi aceasta nu este acceptată, FNGCIMM îi roagă să scrie pe adresa imminvest@fngcimm.ro şi instituţia va verifica dacă a fost sau nu creat contul. Este posibil ca unele mesaje de confirmare a înscrierii să intre în SPAM sau Junk, de aceea instituţia roagă să fie verificat dacă mesajul a ajuns în aceste foldere.

„Primim mesaje prin care aplicanţii reclamă că nu pot selecta un anumit cod CAEN principal, îi rugăm să verifice la ONRC dacă este autorizat codul CAEN pentru care doresc să aplice”, afirmă FNGCIMM.

Alţi utilizatori nu se pot înregistra şi primesc mesajul de eroare: Datele introduse nu corespund unui operator economic; FNGCIMM îi roagă să verifice numărul de înregistrare de la RECOM, să introducă la J două cifre (ex.01 şi nu 1) şi să introducă la data de înregistrare ONRC, doar anul înfiinţării, nu şi data şi luna.

Din cele peste 28.000 de înscrieri în aplicaţie, sunt în starea de „transmis la bancă” un număr de 374 solicitări, în starea de cerere „clarificări” (s-a înlocuit termenul „revocat”), sunt peste 2.000 de solicitări, în diferite stadii de „prelucrare”, 90 de solicitări, iar în starea „respins” sunt 4 solicitări, motivul fiind că nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate ale programului, iar un număr de peste 25.800 aşteaptă să fie luate în analiză.

Din experienţa celor două zile de analiză, operatorii au constatat că un număr mare de IMM-uri completează greşit câmpurile aplicaţiei, ceea ce determină operatorii să le returneze solicitarea. Prin trecerea în starea de „clarificări”, aşa cum apare în interfaţa beneficiarului, acestuia i se solicită corecţii sau clarificări. Cea mai frecventă corecţie solicitată de operatorii FNGCIMM o reprezintă corectarea Declaraţiei IMM pe propria răspundere. FNGCIMM subliniază că orice solicitare pusă în starea „clarificări”, presupune reînscrierea în aplicaţie şi reintrarea în analiză.

FNGCIMM invită potenţialii beneficiari să consulte Ghidul de completare a cererii online şi să vizualizeze „Modelele de completare a diferitelor tipuri de declaraţii IMM”, înainte să demareze procedura de înscriere. Acestea sunt postate alăturat listei de „întrebări frecvente” publicate pe site-ul www.fngcimm.ro şi pe pagina de Facebook a Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările