Gara de Nord va fi „puţin“ modernizată înainte de Euro 2020. Ce spun reprezentanţii CFR Infrastructură

Gara de Nord va fi „puţin“ modernizată înainte de Euro 2020. Ce spun reprezentanţii CFR Infrastructură

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat recent că Gara de Nord din Bucureşti va intra într-un proces de reabilitare, în primă fază urmând să fie făcute lucrări care pot fi finalizate până la începerea Campionatului European de Fotbal Euro 2020.

„Intră în reabiliare Gara de Nord, în programul de modernizare sunt sume alocate, mai ales că în cursul anul viitor va fi şi Campionatul European de Fotbal Euro 2020 şi chiar am semnat şi contractul pentru legătura între Otopeni şi Gara de Nord”, a afirmat ministrul Răzvan Cuc.
 
 „Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranţă în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea Campionatului, după care va urma o modernizare... acolo trebuie regândit totul, trebuie un concept nou, din punctul meu de vedere”, a mai spus ministrul, citat într-un comunicat remis presei. Oficialul de la transporturi nu a precizat însă când vor începe efectiv lucrările şi nici cât timp vor dura.
 
CFR Infrastructură: Lucrările nu vor afecta traficul de călători
 
Contactaţi telefonic, reprezentanţii CFR Infrastructură, compania care gestionează inclusiv incinta Gării de Nord, au declarat pentru „Adevărul” că lucrările de reabilitare ce vor fi efectuate în icinta Gării nu vor afecta traficul de călători.
 
„CFR Infrastructură a efectuat deja lucrările de reabilitare la intrarea trenurilor în Gara de Nord. Acestea au fost efectuate noaptea, pe porţiuni care nu au afectat traficul de călători. Avem cunoştinţă despre intenţia Ministerului Transporturilor de reabilitare a incintei Gării de Nord, dar nu am fost încă înştiinţaţi în mod oficial. Suntem convinşi că şi aceste lucrări vor fi efectuate fără afectarea călătorilor”, au declarat reprezentanţii CFR Infrastructură.
 
Gara de Nord este cea mai mare staţie feroviară a României. Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezenţa lui Carol I, pe un loc ales de domnitor. Gara a fost inaugurată la data de 13 septembrie 1872, când s-a dat în exploatare circulaţia feroviară pe linia Roman–Galaţi–Bucureşti–Piteşti. 
 
Clădirea este concepută în formă de U, compusă din două corpuri paralele legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, şi de-a lungul timpului i s-au adus modificări. Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea şase linii pentru plecări şi patru linii pentru sosiri. 
Din august 1944 s-au refăcut instalaţiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile şi peroanele au fost prelungite pentru a se obţine lungimi utile de 350 m. Perioada dintre 1950 şi 1990 a cunoscut o creştere foarte mare a traficului feroviar, dar din anul 1990 numărul călătorilor a scăzut de câteva ori, proces care s-a manifestat în toată România.
 

La 24 mai, Gara de nord a fost inundată la propriu din cauza ruperilor dew nori de de-asupra Bucureştiului.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: