Constructorii autostrăzii demolate vor să dea statul în judecată: „Autorităţile au decis în scopuri pur electorale să deschidă traficul pe acest lot“

Constructorii autostrăzii demolate vor să dea statul în 
judecată: „Autorităţile au decis în scopuri pur electorale să deschidă 
traficul pe acest lot“

Salini Impregilo S.p.A denunţă, într-un comunicat, „gravele încălcări contractuale ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) privind proiectarea şi construcţia lotului nr. 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 22 km, atribuit către Impregilo în Mai 2011“.

„Aceste încălcări contractuale culminează cu decizia aceleiaşi CNADNR, asumată pe 13 Ianuarie 2016, de a rezilia unilateral contractul în cauză şi de a reatribui lucrările printr-o nouă licitaţie“, arată compania italiană.

Lucrările, cu o valoare totală de 126 de milioane de euro, începute în 20 Iunie 2011 şi cu termen estimat de finalizare pe 17 Aprilie 2013, „au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNADNR, cauzând o creştere a costurilor şi a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune şi întindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat în baza unor acorduri
încheiate dar niciodată respectate de către CNADNR“, acuză italienii.

„Deciziile CAD au fost ignorate“

Potrivit constructorului italian, „aceeaşi CNADNR a ignorat toate deciziile CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor, organizaţie desemnată prin contract pentru soluţionarea disputelor dintre părţi), care au dat câştig de cauză în mod repetat companiei Salini Impregilo; nu a plătit niciodată sumele adjudecate, care au ajuns la un total de 31 de milioane de euro“.

În Septembrie 2014, CNADNR, împreună cu Ministerul Transporturilor din România, au decis în scopuri pur electorale să deschidă traficul pe acest lot de autostradă până la jumătatea lunii Noiembrie 2014, chiar dacă erau perfect conştienţi de faptul că multe din lucrările suplimentare, esenţiale pentru corpul autostrăzii, nu erau finalizate, şi costul acestora nu fusese recunoscut către Constructor“, subliniază Salini Impregilo.

Odată deschis, acel segment Orăştie-Sibiu a fost închis ulterior ca urmare a unor cedări structurale datorate imposibilităţii de a finaliza lucrările.

De asemenea, italienii precizează că Ministerul Transporturilor şi CNADNR „au ignorat solicitările Salini Impregilo S.p.A. de a finaliza lucrările, în prezent oprite, prin amânarea disputelor cu privire la costurile suplimentare, anterior recunoscute şi acordate de CAD în favoarea Salini Impregilo“.

Contestări în toate instanţele

În consecinţă, Salini Impregilo intenţionează să conteste „în toate instanţele naţionale şi internaţionale“ decizia CNADNR, care „în afara faptului că aduce atingere reputaţiei companiei, este complet nejustificată, iresponsabilă şi decisivă pentru acoperirea deficienţelor contractantului, şi în general ale României, cu privire la realizarea unei lucrări finanţate în proportie de 85% din Fonduri Europene“.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările