CFR Infrastructură îşi propune să repare 77 de kilometri de cale ferată în acest an. De ce fonduri dispune compania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto shutterstock
Foto shutterstock

CFR Infrastructură vrea să efectueze, anul acesta, lucrări de întreţinere şi reparaţii, cu bani de la bugetul de stat, pentru 77 de kilometri de linie, de patru ori mai mult decât în 2020, atunci când a reparat doar 20 de kilometri, a transmis CFR SA, potrivit Economedia.

Potrivit sursei citate, bugetul CFR Infrastructură pentru 2021 este de 2,475 miliarde lei şi permite reparaţii pentru circa 77 de kilometri de şină, alţi 87 de kilometri sunt deja în execuţie, iar pentru refacţie (reînnoirea căii ferate) doar 26 de kilometri cu fonduri de la bugetul de stat.

„În cursul anului 2021, cu finanţare de la bugetul de stat, sunt programate lucrări de reparaţie şi întreţinere (cu finanţare de la buget de stat) pe o lungime de 76,850 km. Conform proiectelor de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat pe anul 2021 şi din anii anteriori sunt propuşi a se realiza lucrări RK (de reparaţii capitale, n.r.) la 164 km de linie CF, din care 87 km reprezintă lucrările în curs de execuţie, conform contractelor existente şi a licitaţiilor publice aflate în diverse etape de achiziţie, iar 77 km reprezintă proiecte aflate în faza de expertiză tehnică, documentaţii de avizare a lucrărilor de intervenţii şi proiectare. În cursul anului 2021 se preconizează a se realiza refacţia la 26 km linie, prin programul de investiţii finanţat de la bugetul de stat”, a precizat, CFR Infrastructură, conform Economedia.

Sursa citată menţionează că, pentru cei aproximativ 11.000 de kilometri de reţea feroviară sunt două programe principale în execuţie: modernizarea cu finanţare europeană, prin CEF – Connecting Europe Facility, pe traseul coridorului pan european Curtici- Sighişoara – Braşov şi reparaţii curente/reparaţii capitale (RK) /refacţie (reînnoire) cu bani de la buget.

„9.000 de kilometri de cale ferată, în paragină”

În urmă cu puţin timp, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, afirma că 9.000 de kilometri de cale ferată „zac în paragină” şi aşteaptă miliardul de euro promis prin PNRR pentru lucrări de reînnoire.

„Este o radiografie dură a căilor ferate din ţară (total: 10.628 km, din care 6.874 km reţea primară), pentru că, din anii 90 şi până acum, statul a abandonat nu doar investiţiile în modernizarea liniilor de tren, ci şi întreţinerea acestora, în prezent fiind aproximativ 400 de limitări de viteză.”, a transmis ministrul.

Conform datelor transmise de Economedia, magistrala feroviară M 200 Braşov – Curtici este singura rută pe care se efectuează lucrări de modernizare cu fonduri europene nerambursabile, anul acesta, un singur tronson fiind programat pentru recepţie la terminarea lucrărilor. 

„Este vorba despre segmentul Coşlariu – Vinţu de Jos în judeţul Alba, unde recepţia începe în aceste zile”, a transmis CFR Infrastructură.

„În acest an se vor recepţiona 33 km linie CF, pe tronsonul Coşlariu – Vinţu de Jos (n.r., antreprenor Pizzarotti, contract semnat din 2011 pentru 180 milioane euro). Recepţiile vor demara pe părţi de lucrări, începând cu această lună şi se vor finaliza prin recepţie la terminarea lucrărilor, conform clauzelor din contract, în luna iunie a acestui an… 

După finalizarea tuturor lucrărilor de reabilitare de pe tronsonul Km 614 – Simeria şi după finalizarea testelor pentru lucrările aferente componentei de semnalizare, inclusiv a sistemului ERTMS nivel II, viteza maximă de circulaţie poate ajunge la 160 km/h pentru trenurile de călători, pe tronsonul Sighişoara – Curtici- Frontieră”, a explicat CFR Infrastructură.

Restanţe mari sunt şi în privinţa celor aproape 18.000 de poduri de cale ferată, peste 50% dintre acestea având durata normală de funcţionare expirată.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite