Boagiu: Lucrările la autostrada Cernavodă-Medgidia, reluate până la finele anului, cu alt constructor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia va fi scos la licitaţie în mai, după ce a fost reziliat contractul acordat, în 2008, companiei franceze Colas, a anunţat luni, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Lucrările ar urma să înceapă până la finalul anului.

"Ca urmare a notificării de reziliere a contractului, Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier, chiar în perioada în care ar fi trebuit să îşi corecteze deficienţele. Estimăm că în august vom avea semnat un nou contract, iar până la finele anului să începem lucrările fără a conduce la decalaje de termene în ceea ce priveşte starea acestor lucrări", a afirmat Boagiu într-o conferinţă de presă.

Motivele care au stat la baza rezilierii contractului cu francezii de la Colas ţin de întârzierea lucrărilor, de cerinţele de suplimentare a fondurilor alocate proiectului şi de amânare cu doi ani a termenului până la care lucrările trebuiesc finalizate, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Anca Boagiu a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că francezii de la Colas au cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, din cauza modificării traseului pe o distanţă de 14 km din lungimea totală de 20 km a tronsonului.

Suma este dublă faţă de cea de opt milioane de euro anunţată anterior de Boagiu ca fiind solicitată de Colas.

"Au solicitat costuri suplimentare importante, adică 16 milioane euro, în condiţiile în care evaluarea consultantului arată că noul traseu costă cu cinci milioane euro mai puţin", a spus luni Boagiu.

În ceea ce priveşte întârzierea lucrărilor, Colas a susţinut că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a şase kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia, aşteptând decizia oficială pentru restul de 14 kilometri, informează Mediafax.

Află aici motivele invocate de Ministerul Transporturilor pentru rezilierea contractului

Şefa de la Transporturi a declarat că rezilierea acestui contract reprezintă "un semnal extrem de puternic" dat de Ministerul Transporturilor tuturor companiilor de construcţii care lucrează în infrastructură.

"Este momentul în care trebuie să se înţeleagă, o dată pentru totdeauna, că România nu este ţara nimănui. Nu este loc în care constructorii au libertatea să nu îşi onoreze obligaţiile, bazându-se pe o clemenţă dusă până la infinit din parte autorităţilor", a spus Boagiu.

Află aici de câţi bani a lucrat Colas în doi ani de zile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite