În scurt timp, am putea obţine peste un miliard de euro în plus de la UE pentru infrastructură. Ce are de făcut Guvernul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Infrastructura feroviară şi cea navală pot fi eligibile pentru finanţarea suplimentară de la UE
Infrastructura feroviară şi cea navală pot fi eligibile pentru finanţarea suplimentară de la UE

Guvernul mai are timp doar până la 26 februarie pentru a depune proiecte de infrastructură eligbile în vederea obţinerii unor finanţări suplimentare de până la 1,2 miliarde de euro destinate infrastructurii feroviare, navale şi rutiere. UE alocă în total, prin Mecanismul Interconectarea Europei, 11,9 miliarde de euro.

În momentul de faţă, la Bruxelles, este deschis un apel pentru proiecte de infrastructură finanţate prin Mecanismul Interconectarea Europei cu o valoare totală de aproape 12 miliarde de euro.

Până pe 26 februarie statele membre trebuie să transmită propunerile lor de proiecte, care vor fi evaluate de către cei de la Comisia Europeană.

Apelul vizează proiecte de pe coridoarele prioritare europene, proiecte transfrontaliere sau proiecte pentru sistemele de management al traficului.

„Nu există nicio comunicare publică a Guvernului asupra proiectelor pe care le va susţine România, deşi este evidentă nevoia de finanţare a investiţiilor în infrastructura de transport“, a declarat, într-un comunicat, deputatul PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturiolor.

„Avem nevoie de fonduri pentru modernizarea infrastructurii feroviare, pentru îmbunătăţirea navigaţiei pe Dunăre, dar şi pentru sistemele de management al traficului rutier, feroviar şi aerian. Aceste fonduri pot fi utilizate şi pentru proiecte transfrontaliere, inclusiv rutiere, iar România are eligibile secţiunile Iaşi-Ungheni şi Timişoara-Moraviţa. Sper că Ministerul Transporturilor a pregătit foarte bine toate aceste posibile proiecte pentru că vom fi în competiţie directă cu celelalte state membre“, a concluzionat Nazare.

Cu ce proiecte ne putem prezenta la Bruxelles

Coridorul Rin–Dunare

Budapesta-Arad - Feroviar, Studii pentru reteaua de mare viteza

Arad -Brasov -Bucuresti- Constanta - Feroviar, Modernizarea anumitor tronsoane, studii pentru reteaua de mare viteza

Giurgiu, Galati - Port, Dezvoltarea in continuarea platformelor multimodale si conexiuni cu hintelandul: studii si lucrari

Dunarea (Kehlheim -Constan a/ Midia/ Sulina) - Căi navigabile, Studii si lucrarila o seriede tronsoane si blocaje; porturi pe apele navigabile interioare: interconexiuni multimodale

Canal Bucuresti–Dunare - Căi navigabile, Studii si lucrari

Constanta Port, AM - Interconexiuni portuare, AM

Craiova-Bucuresti - Feroviar, Studii şi lucrări

Coridorul Orient-East Med  
 
Budapesta-Arad-Timisoara-Calafat - Feroviar, Modernizare

Craiova-Vidin - Rutier, Modernizare, transfrontalier  
                    
Proiectele vor fi depuse direct la Comisia Europeană şi vor intra în competiţie directă cu cele depuse de alte ţări.

Etapele de evaluare sunt următoarele:  

Etapa 1: Evaluatori externi – criterii
• Relevanţă
• Maturitate
• Impact
• Calitate

Etapa 2: Evaluare internă realizată de Comisia Europeană – criterii:
• Contributiala dezvoltarea RTE-T (reţeaua de transport ce se intenţionează să fie finalizată până în 2030)
• Valoare adaugată la nivel UE
• Complementaritatea cu programarea FC/ FEDER si Master Plan-ul national.

Legat de etapele de evaluare, cea externă este realizată de Agenţia Executivă pentru Inovare şi Conectare (INEA), iar evaluarea internă realizată de Comisia Europeană - mai specific, Directoratul General (DG) Mobilitate şi Transport, INEA, DG Regio, DG Mediu.

În principiu, rezultatele finale ar putea fi prezentate în luna iulie 2015.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite