O mare companie din industria tutunului va renunţa la producţia de ţigări clasice
0Philip Morris International vrea ca, în timp, să renunţe la producţia ţigărilor clasice şi le recomandă fumătorilor să folosească în locul acestora opţiuni mai puţin riscante, a anunţat compania. Piaţa înfloritoare pentru ţigările electronice este deja un câmp de luptă pentru marii jucători din piaţă, cum ar fi Philip Morris, British American Tobacco, Imperial Tobacco şi Japan Tobacco.
”Vrem ca, în timp, să renunţăm complet la producţia ţigărilor clasice şi ca fumătorii să folosească produse mai puţin riscante. Pentru că ne dorim ca fumătorii să opteze pentru variante mai puţin periculoase pentru ei. Avem deja drept exemplu Japonia, unde un procent foarte mare de fumători a renunţat la ţigările clasice în favoarea iQOS”, a declarat vicepreşedintele responsabil cu comunicarea publică şi ştiinţifică al Philip Morris International, Moira Gilchrist, pentru News.ro.
Produsul iQOS, prezent în România de peste doi ani, a fost lansat până acum în peste 38 de pieţe, iar numărul de utilizatori a depăşit cinci milioane.
În România, dintre cei peste 5,5 milioane de fumători, 120.000 au renunţat la ţigările clasice, pe care le-au înlocuit cu produse din tutun încălzit, precum iQOS.
Producătorii de tutun au reinventat fumatul
Reprezentanţii industriei caută de mai bine de un deceniu soluţii pentru fabricarea ţigărilor cu risc redus pentru sănătate, pe de o parte din cauza taxelor mari impuse industriei (în România 80% din preţul unui pachet de ţigări se duce la stat), iar pe de alta din cauza restricţiilor impuse de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS). Investiţiile în cercetare sunt de ordinul miliadelor de dolari.
Astfel de produse au fost lansate încă din 2013 de Japan Tobacco şi în 2014 de Philip Morris. Hibridul între ţigările tradiţionale şi e-ţigarete, care foloseşte un nou dispozitiv de fumat, cu un sistem de baterii care încălzeşte un minitub de tutun comprimat, fără a arde tutunul a fost lansat, în octombrie 2014, de Philip Morris International în Asia şi Europa.
În opinia celor care deja l-au testat, citaţi de presa internaţională, noul dispozitiv aduce satisfacţii mai mari fumătorilor decât e-ţigaretele şi este mai puţin dăunător decât ţigaretele tradiţionale.
De altfel, specialiştii susţin că aceste miniţigarete sunt mai puţin dăunătoare sănătăţii, având în vedere că substanţele nocive sunt rezultatul reacţiilor chimice care se produc în timpul arderii, nu al încălzirii la 180 de grade. În plus, nearzând, miniţigaretele nu produc cenuşă, iar mirosul este mai puţin neplăcut decât la ţigările tradiţionale, satisfacţia dată de nicotină şi absenţa gudronului făcându-le mult mai plăcute.
Capsule de aluminiu
În luna aprilie 2013, Japan International Tobacco (JTI) Austria a lansat noul său produs „pentru oameni care sunt în căutarea unui nou mod de a se bucura de tutun”. Este vorba despre un dispozitiv care încălzeşte capsulele cu tutun comprimat şi care poate fi încărcat prin USB, amestecul din tutun folosit în micile capsule fiind disponibil într-o gamă de cinci soiuri. „Bazându-se pe tehnologia de vaporizare, care încălzeşte tutunul fără să-l ardă, device-ul oferă o alternativă care răspunde aşteptărilor societăţii de astăzi”, declara atunci Hagen von Wedel – general manager JTI Austria.
Dispozitivul a fost creat iniţial în San Francisco de doi absolvenţi ai Universităţii Stanford, fiind lansat iniţial în Statele Unite şi apoi în Austria.
Capsulele sunt fabricate de JTI în Trier, Germania, din aluminiu umplut cu foi de tutun comprimate, într-o gamă de cinci soiuri, ele fiind reciclabile după utilizare.
Luptă acerbă şi pe piaţa de e-ţigarete
Piaţa înfloritoare pentru ţigările electronice este deja un câmp de luptă-cheie pentru marii jucători din piaţă, cum ar fi Philip Morris, British American Tobacco, Imperial Tobacco şi Japan Tobacco.
Astfel, în timp ce British American Tobacco (BAT) a cumpărat, încă din 2012, CN Creative, o companie din Marea Britanie specializată în dezvoltarea tehnologiilor de ţigări electronice, “ca alternativă mai puţin riscantă pentru fumători”, Philip Morris International (PMI) a investit deja miliarde de dolari, începând să comercializeze produsele încă din 2016 în câteva oraşe din UE.
Şi Japan Tobacco (JT) Group a intrat pe această piaţă, finalizând în 2014 achiziţia acţiunilor disponibile ale companiei Zandera Ltd., companie care vinde cele mai cunoscute e-ţigarete din Regatul Unit.
În urmă cu patru ani, piaţa de e-ţigarete din UE era estimată la aproximativ 400 - 500 mil. euro, numai în Marea Britanie unde erau aproximativ 1,3 mil. consumatori. După achiziţia, în decembrie 2012, a producătorului britanic de e-ţigarete, BAT a lansat în august 2013 propriul brand de e-ţigarete.