O idee a lui Ceauşescu reînviată după 30 de ani de un miliardar român

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dorinţa din 1980 a lui Nicolae Ceauşescu de a mai construi un aeroport internaţional aproape de Bucureşti se va îndeplini peste aproximativ trei ani.

Omul de afaceri Nelu Iordache, prezent în topul Forbes 500 Miliardari, ediţia 2011, cu o avere de 140- 150 milioane de euro, va investi peste 100 de milioane de euro în construcţia celui mai mare aeroport privat, la Adunaţii Copăceni, judeţul Giurgiu. Investiţia totală se va ridica la aproximativ 230 milioane de euro.

"Compania InfraGroup va deţine 50 % din viitorul aeroport. Am avut déjà discuţii de principiu cu BERD şi BEI pentru atragerea de investiţii, dar suntem deschişi oricărei structuri, de la fonduri de investiţii, fonduri de pensii şi până la investitori individuali, români sau străini", a declarat Gheroghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului de firme deţinut de Nelu Iordache, printre care compania aeriană, Blue Air şi firma de construcţii Romstrade.

Infragroup, compania care va construi aeroportul privat de la Adunaţii Copăceni este deţinută de Romstrade (75 %) şi Blue Air (25 %), controlate de Nelu Iordache.

Ideea construirii la Adunaţii Copăceni a unui aeroport internaţional nu este nouă. Iniţial, aceasta a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu, când, în 1980, a dat dispoziţia de a se căuta o locaţie potrivită pentru construcţia unui nou aeroport internaţional, apropiat de Capitală. Fiind ocolită de ceaţă şi vânturi puternice, localitatea Adunaţii Copăceni a fost declarată câţiva ani mai târziu locaţia ideală pentru construcţia unui nou aeroport. Ideea a fost abandonată, dar reluată de Ceauşescu şase ani mai târziu. Nu a mai fost pusă în practică, dar a revenit în atenţia Guvernului Tăriceanu, 22 de ani mai târziu. Mai précis, în vara lui 2008, când Executivul a decis, prin hotărâre, efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia unui aeroport în zona de sud a Bucureştiului, ca urmare a creşterii traficului. O iniţiativă care s-a stins, însă, la fel de repede cum a apărut.

Născut în comuna Adunaţii Copăceni, judeţul Giurgiu, omul de afaceri român Nelu Iordache se pare că pregăteşte însă lansarea acestui proiect de cel puţin trei ani. Potrivit lui Gheorghe Răcaru, terenul pe care va fi construit aeroportul, aproximativ 300 de hectare, a fost achiziţionat treptat, în ultimii trei ani. Investiţia în teren nu a fost făcută publică, însă Răcaru susţine că aceasta nu face parte din cele peste 100 de milioane ce vor reprezenta aportul investiţional al companiei InfraGoup. În apropierea viitorului aeroport, Nelu Iordache a construit chiar şi un hotel, investiţie ce urmează să fie finalizată până la sfârşitul acestui an.

Proiectul aeroportului se află în faza obţinerea autorizaţiei de construcţie. "Avem déjà Planul Urbanistic Zonal. În 4-5 luni vom obţine autorizaţia de construcţie, iar construcţia efectivă va dura din acel moment aproximativ 30 de luni ", a precizat Gheorghe Răcaru. Compania InfraGroup a anunţat ieri, în cadrul acestui proiect semnarea contractului de consultanţă financiară cu Lufthansa Consulting.

Principalul drum de acces la aeroport este în acest moment DN5, Bucureşti-Giurgiu. Autorităţile susţin însă că infrastructura va fi îmbunătăţită. "Există discuţii pentru realizarea unei linii de metrou uşor între Giurgiu şi Adunaţii Copăceni, iar o linie de metrou din Capitală să fie prelungită până la Adunaţii Copăceni", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu, Dumitru Beianu.

Află mai multe detalii despre cum va arăta noul aeroport pe forbes.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite