Ultimul tronson al Autostrăzii Moldovei are avizul Ministerului Transporturilor. Ce lungime va avea şi ce prevede proiectul

Ultimul tronson al Autostrăzii Moldovei are avizul Ministerului Transporturilor. Ce lungime va avea şi ce prevede proiectul

Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Secretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu a transmis, vineri, că ultimul tronson al Autostrăzii Moldovei, A7, are avizul Ministerului Transporturilor. Potrivit oficialului, lungimea totală a traseului este de 96 de km.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Ultimul tronson al Autostrăzii Moldovei, A7, are avizul Ministerului Transporturilor. Am avizat, în Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor, proiectul Autostrăzii Focşani – Bacău, al cărei traseu se va desfăşura între Municipiul Focşani (zona de Nord-Est), judeţul Vrancea, la intersecţia cu Autostrada Buzău – Focşani, şi Municipiul Bacău (zona de Sud-Est).”, a transmis Ionel Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.
 
Conform acestuia, lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada va avea 3 tronsoane:
 
Tronsonul 1 – Focşani - Domneşti Târg (35,6 km)
 
Tronsonul 2 – Domneşti Târg – Răcăciuni (38,8 km)
 
Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău (24,5 km)
 
Proiectul prevede realizarea a cinci noduri rutiere şi a 91 de poduri şi pasaje.
 
„Partea carosabilă a podurilor şi a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostradă, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe DN şi DJ, ce traversează autostrada, vor avea câte o parte carosabilă de 7,8 m. Excepţie face pasajul pe DN2, peste autostradă (km 3+972), care va avea o parte carosabilă de 14,8 m lăţime, adică patru benzi de circulaţie, câte două, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe DA (drumuri agricole), ce traversează autostrada, vor avea o parte carosabilă de 7 m. Pe poduri, între partea carosabilă şi trotuare, vor fi prevăzuţi parapeţi metalici de siguranţă cu nivel de protecţie foarte ridicată.”, a explicat secretarul de stat.
 
Proiectul mai prevede realizarea a 101 parcele de perdele anti înzăpezire, majoritatea pe partea stângă a drumului, dar şi pe partea dreaptă între km 2+800 şi 4+300, km 15+000 şi 20+300 şi  între km 64+500 şi 66+200.
 
Autostrada Focşani - Bacău face parte din Autostrada Moldovei, A7, care va avea 314 km, de la Ploieşti până la Paşcani.
 
„Vă reamintesc că săptămâna aceasta a fost semnat primul dintre cele 13 contracte de execuţie, necesare construirii acestei autostrăzi.”, a mai transmis oficialul din Transporturi.
 
În cursul acestei săptămâni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis pe pagina sa de Facebook că două contracte extrem de importante pentru începerea lucrărilor la A7 (Autostrada Moldova) au fost semnate la Buzău.
 
„Primul contract este cel de finanţare pentru toţi cei 63 de km ai sectorului de Autostradă Ploieşti-Buzău, cu o valoare de peste 3,8 miliarde de lei (fără TVA). Al doilea contract este cel pentru construcţia Lotului 2 al acestei autostrăzi, cuprins între Mizil şi Pietroasele. Lotul are 28,35 de km. Asocierea de constructori români şi bulgari care a câştigat contractul, cu o valoare de 1,24 de miliarde de lei (fără TVA), trebuie să finalizeze lucrările în 20 de luni.”, a scris ministrul pe Facebook.
 
Întreaga autostradă Ploieşti-Buzău este formată din 3 loturi:
 
Lotul 1 (Dumbrava – Mizil): 21 de km;
 
Lotul 2 (Mizil – Pietroasele): 28,35 de km;
 
Lotul 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău): 13,90 km. 
 
„Vreau ca anul acesta să fie semnate contractele pentru toate cele 13 loturi ale A7, finanţate prin PNRR!”, a subliniat oficialul din Transporturi.
 
Autostrada Ploieşti-Buzău, cu o lungime de 63,25 de km, este primul tronson al A7. 
 
În data de 18 aprilie Sorin Grindeanu anunţa că primul lot din A7 (Tronsonul Ploieşti-Buzău) are câştigător desemnat, contractul având o valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA).

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările