Proiectul Autostrăzii Braşov - Făgăraş, scos de la sertar după 7 ani: a fost lansată licitaţia pentru documentaţia tehnică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
harta traseu autostrada brasov fagaras

”Am scos de la sertar proiectul autostrăzii Braşov - Făgăraş”, a afirmat miercuri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, precizând că a fost lansată licitaţia pentru documentaţia tehnică.

„În sfârşit, acest proiect ţinut la sertar ani de zile face primii paşi către realizare: a fost lansată licitaţia pentru documentaţia tehnică a autostrăzii.

Am anunţat revitalizarea acestui proiect în prima conferinţă de presă, pe 15 ianuarie. Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată”, a afirmat Drulă.

Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul - parte din Autostrada Transilvania - este scos la licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate ŞI pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitaţia este una „pe model nou”, în care CNAIR primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren.

„Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei - A7, la care, în luna mai, vom lansa licitaţia pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv.

Mai mult, în aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitaţii, iar autostrada Braşov - Făgăraş este prima care beneficiază de această reformă”, a adăugat ministrul.

Potrivit acestuia, printre avantajele noului caiet de sarcini se numără termene realiste pentru realizarea activităţilor; corelarea obiectivelor naţionale şi europene cu cele locale prin implicarea autorităţilor locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentaţiei tehnice, dar şi a celei contractuale; plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială.

Bonus pentru A13: Studiul de fezabilitate pentru sectorul Sibiu - Făgăraş a fost în sfârşit finalizat

Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârşitul lui aprilie. Apoi lansăm licitaţia pentru construirea (proiectare + execuţie) acestui tronson!”, a scris Drulă.

În luna iunie 2014, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) care a lansat o licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre Făgăraş şi Sibiu. Documentaţia va costa 29 de milioane de lei.

Lucrările ar fi trebuit să înceapă un an mai târziu, în 2015.

După terminarea tronsonului Făgăraş –Sibiu, urma să se ia în calcul prelungirea autostrăzii până la Braşov. În conformitate cu caietul de sarcini al acestei licitaţii, viitoarea autostradă va trebui construită astfel încât să se poată circula cu o viteză de 120 km/h, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, să se adopte elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite