Modernizarea căii ferate Caransebeş - Timişoara, scoasă la licitaţie pentru 3,2 miliarde lei. Drulă: Proiectul a fost propus pentru finanţare prin PNRR

Modernizarea căii ferate Caransebeş - Timişoara, scoasă la licitaţie pentru 3,2 miliarde lei. Drulă: Proiectul a fost propus pentru finanţare prin PNRR

Foto: Daniel Guta, Adevărul

CFR a anunţat, marţi, lansarea licitaţiei pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Caransebeş – Lugoj - Timişoara Est, pentru creşterea vitezei de rulare de la 120 la 160 de kilometric la oră.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Caransebeş - Lugoj (lotul 1) şi Lugoj - Timişoara Est (lotul 2), aferente obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi  120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis compania, potrivit News.ro.
 
Valoarea totala estimată a acestui contract este de 3.180.021.255,45 lei.
 
Contractul pentru modernizarea lotului 1 Caransebeş – Lugoj, cu o lungime de 40 de kilometri, are o valoare estimată fără TVA de 1.437.751.581,09 lei, în timp ce contractul pentru lotul 2 Lugoj – Timişoara Est, cu o lungime de 54 de kilometri, are o valoare estimată fără TVA de 1.742.269.674,36 lei.
 
Proiectul de modernizare pe cele două subsecţiuni Caransebeş - Lugoj (Lot 1) şi Lugoj - Timişoara Est (Lot 2) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, staţii C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii) şi de protecţia mediului.
 
„Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, a transmis CFR.
 
Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.
 
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. 
 

Proiectul, propus pentru finanţare prin PNRR

Ministrul Transporturilor, Cărălin Drulă, a precizat că  proiectul a fost propus pentru finanţare prin PNRR.
 
„Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitaţie pentru proiectare şi execuţie lotul 1 (Caransebeş-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) şi lotul 2 (Lugoj - Timişoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeş şi Timişoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a scris pe Facebook Drulă.
 
Acesta a explicat şi ce cuprinde în mare proiectul de modernizare: „Pe tronsonul 1 vor fi construiţi 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri şi 49 de podeţe, va fi construit un pasaj denivelat, se vor implementa 4 instalaţii de centralizare electronică. În plus, se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeş, Zăgujeni şi Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui. 
 
Încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeş, pentru mentenanţa şi revizia trenurilor. Pe tronsonul 2, vor exista 20 de km de linii noi. 14 poduri şi 40 de podeţe vor fi reabilitate şi se va construi un pasaj denivelat. Şi pe acest tronson vor fi implementate instalaţii de centralizare electronică - 5 la număr. De asemenea, se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din staţiile Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare”.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările