Cum avansează lucrările la Pasajul Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a publicat, miercri, noi imagini de pe şantierul Pasajului Domneşti, următorul care ar pjutea fi deschis pe Centura Capitalei. Potrivit sursei citate, acestă toamnă ar putea fi ultima fără pasaj la Domneşti.

„Ultima toamnă fără pasaj la Domneşti. După ce s-au finalizat armarea şi montarea elementelor de margine la rampa de coborâre spre Bragadiru, a început turnarea betonului la placa de supra-betonare.”, a transmis reprezentantul Ministerului Transporturilor pe pagnia sa de Facebook.

Conform datelor publicate de acesta, constructorul a început  şi armarea plăcii de supra-betonare la rampa de urcare dinspre A1-Chiajna. 

De asemenea, s-a finalizat montarea tuturor grinzilor metalice principale, secundare şi intermediare ale tablierului metalic al pasajului. 

„Astăzi se toarnă al doilea strat de asfalt la giratoriul de la rampa de urcare-coborâre spre şi dinspre Bucureşti.  A început montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin ale rampei de urcare dinspre A1-Bragadiru şi continuă montarea elementelor prefabricate ale zidurilor de sprijin la rampa de coborâre spre Bucureşti, precum şi montarea predalelor.”, informează sursa citată.

Ionel Scrioşteanu menţionează că se continuă şi relocarea reţelelor de utilităţi, precum şi realizarea reţelei de canalizare pluvială. 

Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.

Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)

Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.

„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021.

Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite