Care este stadiul lucrărilor la Pasajul Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei

Care este stadiul lucrărilor la Pasajul Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei

Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, informează că pe şantierul pasajului Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei, se păstrează un ritm bun de lucru, fiind începute lucrările de armare, cofrare şi turnare ale grinzii de coronament la rampa de urcare dinspre Chiajna.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Se păstrează ritmul bun de lucru la pasajul Domneşti. Au început lucrările de armare, cofrare şi turnare ale grinzii de coronament la rampa de urcare dinspre Chiajna. Continuă aceste activităţi la toate rampele pasajului, mai puţin la rampa de urcare/coborâre spre/dinspre Domneşti, unde continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin aferente acesteia. 
 
Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin aferente celorlalte rampe ale pasajului, respectiv Bragadiru, Chiajna, Bucureşti. Continuă realizarea grinzii de parapet la rampa de coborâre spre Chiajna.”, a transmis Ionel Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citatea, s-a finalizat montarea predalelor şi pe segmentul de Sud-Est aferent inelului central şi a început montarea armăturii pentru placa de suprabetonare a acestuia. 
 
„Zilele următoare, va începe montarea predalelor şi la ultimul segment al inelului central şi anume cel de Nord-Est. Continuă realizarea trotuarelor aferente drumurilor colectoare dinspre Domneşti şi spre Bucureşti. Se lucrează la relocarea celorlalte reţele de utilităţi, precum şi la realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public.”, a mai transmis oficialul din Transporturi.
 
 
Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.
 
Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.
 
Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat
 
Lungime: 536 m
 
Cost: 91,5 mil lei
 
Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON
 
Contract semnat: 2017
 
Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)
 
Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022
 
Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.
 
„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările