A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru modernizarea liniei de cale ferată Pojorâta-Suceava, în lungime de 85 km. Care este durata lucrărilor şi cât vor costa
0Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat, marţi, oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică privind elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată POJORÂTA – SUCEAVA (subsecţiunea 3 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Potrivit datelor transmise de CFR SA, oferta financiară depusă de Asocierea SC BAICONS IMPEX SRL – SC ISPCF SA, în valoare de 37,5 mil. RON (fără TVA), a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecţiunea 3 POJORÂTA – SUCEAVA, în lungime de 85 km, au drept scop identificarea soluţiei optime din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, al impactului asupra mediului.şi al schimbărilor climatice.
Sursa de finanţare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Pojorâta şi Suceava, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T.
De asemenea, contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice, printre care CFR SA menţionează:
- creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecţiunea analizată şi pe întreaga secţiune Apahida - Suceava;
- îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerinţele europene.
- creşterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turişti, precum şi a volumului de mărfuri transporte la nivel intern şi international.
„Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucţiile specifice şi metodele în vigoare, cu respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T şi asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.”, mai precizează sursa citată.
Citeşte şi: 49 milioane de lei - studiul de fezabilitate şi proiectarea pentru modernizarea a 106 km de cale ferată între Apahida şi Suceava