Cât cheltuie românii de Moş Nicolae şi care sunt cadourile preferate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nouă români din zece vor face cadouri de Moş Nicolae, fiind dispuşi să aloce sume importante pentru cadourile pe care le vor oferi celor dragi.

Un studiu de piaţă realizat de Mednet Marketing Research Center arată că 87,3% dintre persoanele din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri de Moş Nicolae pentru cei dragi, cadourile preferate fiind dulciurile (70,4%), urmate de jucării (48,2%) şi de articole de îmbrăcăminte/încălţăminte (41,7%).

Printre preferinţele românilor se numără însă şi fructele, cosmeticele, parfumurile sau cărţile, nefiind uitate nici bijuteriile şi accesoriile, articolele de design, accesoriile pentru smartphone/tabletă sau chiar electronicele şi electrocasnicele. Cei care nu au găsit cadoul potrivit, vor oferi şi bani (2,0%).

Suma medie pe care respondenţii o vor aloca pentru cadourile de Moş Nicolae este de 345,26 lei. Şi, cu toate că anul 2018 a adus creşteri salariale, în special în sectorul public, suma medie alocată cadourilor pe care le va aduce Moş Nicolae nu a crescut faţă de anul trecut (345,26 lei în 2018 versus 340,92 în 2017).

Aproape jumătate dintre persoanele intervievate intenţionează să cheltuie cu această ocazie între 100 şi 250 lei.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici – sub 30.000 locuitori, oraşe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, oraşe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 29 noiembrie 2018. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 812 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite