Scandalul noxelor, varianta Mercedes: Proprietari de automobile diesel din SUA au dat în judecată compania în legătură cu emisiile poluante

Scandalul noxelor, varianta Mercedes: Proprietari de automobile diesel din SUA au dat în judecată compania în legătură cu emisiile poluante

Firma americană de avocatură Hagens Berman susţine că noi teste au arătat că automobilele Mercedes BlueTEC au produs în toate testele de drum emisii de oxid de nitrogen peste nivelul înregistrat în timpul testelor de laborator FOTO jdpower.com

Proprietari de automobile Mercedes diesel au intentat un nou proces colectiv împotriva companiei în Statele Unite, afirmând că este probabil ca vehiculele să fie dotate cu softuri care manipulează testele de poluare, acuzaţie pe care grupul Daimler, proprietarul mărcii, o respinge, relatează Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Firma americană de avocatură Hagens Berman, care a depus o primă plângere împotriva producătorului auto german în februarie, susţine că noi teste au arătat că automobilele Mercedes BlueTEC au produs în toate testele de drum emisii de oxid de nitrogen peste nivelul înregistrat în timpul testelor de laborator.
 
„Faptul că Mercedes a trecut testele de laborator, dar nu şi testele efectuate în condiţii reale, arată că, la fel ca Volkswagen, Mercedes se foloseşte de un dispozitiv de influenţare a rezultatelor“, se arată în plângerea depusă la un tribunal din New Jersey.
 
Daimler respinge acuzaţia. „Considerăm că acest proces colectiv este nefondat. Poziţia noastră rămâne neschimbată. La vehiculele Mercedes-Benz nu este folosită o componentă care reduce în mod ilegal nivelul emisiilor“, se arată într-un comunicat al companiei germane.
 
În plângerea anterioară depusă de Hagens Berman se arăta că Daimler a programat cu bună ştiinţă ca vehiculele diesel aşa-zis „curate“ să emită un nivel ilegal de oxid de nitrogen, la temperaturi scăzute.
 
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a anunţat atunci că a solicitat informaţii din partea Daimler, legate de proces, dar nu a deschis o investigaţie oficială.
 
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, se confruntă cu cea mai gravă criză din istoria companiei, după ce a recunoscut în septembrie 2015 că a instalat softuri ilegale, care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor, pe 11 miliarde de vehicule din întreaga lume. Recunoaşterea acestui fapt a venit în urma unei investigaţii a autorităţilor americane de mediu.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările