Dacia împlineşte 50 de ani. Cum a început producţia unui simbol al României

0
Publicat:
Ultima actualizare:
dacia sahara

Cu 50 de ani în urmă, în apropierea comunei Colibaşi (în prezent, cartier al oraşului Mioveni) se derulau ultimele lucrări de amenajare a Uzinei de Autoturisme Piteşti.

Complexul industrial, construit în urma colaborării cu Renault, avea să înceapă în curând producţia primelor automobile, marcând astfel naşterea uneia dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite mărci româneşti – Dacia.

În timpul care a trecut de la fabricarea primului vehicul, după licenţa modelului Renault R8, Dacia a trecut prin transformări profunde, a cunoscut etapa de creştere şi de optimism a anilor '70, a supravieţuit crizei economice a anilor '80 şi a reuşit să depăşească dificultăţile şi climatul de incertitudine care au definit ultimul deceniu al secolului trecut.

Preluarea de către Groupe Renault, în 1999, a reprezentat începutul unei noi etape pentru marca Dacia şi pentru uzina de la Mioveni.

Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, iar cei peste 14.000 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea într-un mediu de lucru modern şi competitiv. Uzina de vehicule, cu o capacitate de producţie de 350.000 de unitati pe an, Uzina Mecanica şi Şasiuri (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, şasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât şi activitatea de inginerie de înalt nivel,  asigură o contribuţie importantă la economia judeţului Argeş şi a României.

Dacia aniversează 50 de ani de transformări care au făcut ca întreprinderea care a luat fiinţă în 1968 să fie astăzi cea mai importantă companie din România.

„Sunt onorat că pot vorbi despre un moment unic: în 2018 vom sărbători 50 de ani de Dacia – 50 de ani ai unei uzine, ai unei mărci şi ai unui simbol al României. Vom retrăi momentele cele mai importante ale acestei jumătăţi de secol, le vom da cuvântul salariaţilor Dacia care au trăit şi trăiesc transformările continue ale Dacia. Vom organiza pe parcursul întregului an, la uzină şi în ţară, evenimente dedicate acestei aniversări. Dacia este o marcă dinamică cu un rol esenţial în reuşita planului strategic al Groupe Renault, «Drive the Future». Dacia este un simbol al reuşitei pe o piaţă foarte concurenţială  - cea a industriei auto; s-a impus ca un actor important pe majoritatea pieţelor exigente din Europa. Proiectăm şi producem în România vehicule atractive, de calitate şi la cel mai bun preţ. Avem legitimitatea de a continua acest succes şi Dacia va fi mereu în inimile românilor!”, a declarat Antoine Doucerain, Director general Automobile Dacia şi Groupe Renault România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite