România, pe locul 32 în Europa la puterea de cumpărare. Care e media europeană

România, pe locul 32 în Europa la puterea de cumpărare. Care e media europeană

România se află pe locul 32 în clasamentul european, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 5.881 euro. Românii se situează cu aproximativ 60% sub media europeană.

Europenii au o sumă medie de 14.739 euro de persoană disponibilă pentru cheltuieli şi economii în 2019. În România, puterea de cumpărare medie pe cap de locuitor este de 5.881 euro. Acestea sunt câteva dintre rezultatele studiului recent lansat „GfK Puterea de Cumpărare în Europa 2019”.
 
Bucureşti conduce în clasament, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 10.452 de euro. Această sumă echivalează cu 78% mai mulţi bani decât în restul ţării. La celălalt capăt al clasamentului se află judeţul Vaslui, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 3.706 de euro. Aceasta plasează Vasluiul cu aproximativ 37% sub media naţională şi cu aproximativ 75% sub media europeană.  
 
 
 
Venitul disponibil variază semnificativ între cele 42 de ţări europene 
 
Venitul net disponibil variază semnificativ între cele 42 de ţări studiate: Liechtenstein, Elveţia şi Luxemburg au cea mai mare putere de cumpărare medie, în timp ce Moldova, Kosovo şi Ucraina se situează la polul opus. 

Europenii au avut la dispoziţie puţin sub 10 trilioane de euro în 2019. Puterea de cumpărare pe cap de locuitor a crescut cu aproximativ 3,5 procente în 2019, ceea ce este semnificativ mai mult faţă de valoarea anului trecut. Aceasta corespunde unei puteri de cumpărare medii pe cap de locuitor de 14.739 euro. Clasamentele arată diferenţe substanţiale între ţările studiate în ceea ce priveşte suma disponibilă pentru europeni pentru alimente, întreţinere, servicii, energie, pensii private, asigurări, vacanţe, cheltuieli de transport şi de consum zilnic.

Liechtenstein ocupă din nou primul loc cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 67.550 de euro. Aceasta depăşeşte cu mult valorile celorlalte ţări şi este de peste 4,5 ori mai mare decât media europeană. Cu 42.067 de euro de persoană, Elveţia ocupă locul al doilea, la fel ca şi anul trecut. Toate celelalte ţări dintre primele zece clasate au, de asemenea, o putere de cumpărare semnificativ peste media europeană. Luxemburg a intrat în top trei în acest an cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 35.096 de euro, eliminând Islanda de pe locul trei, care acum ocupă locul al patrulea. Suedia face schimb de poziţie cu Finlanda, coborând de pe locul al nouălea pe al zecelea. 
 
 
„Studiul GfK Puterea de cumpărare în Europa este un reper important al puterii economice pentru anumite regiuni, deoarece există diferenţe majore la acest capitol atât între regiunile aceleiaşi ţări, cât şi între ţările europene”, explică Simone Baecker-Neuchl, expertă pe soluţiile de geomarketing la GfK. „Prin urmare, este crucial să calculăm datele noastre internaţionale folosind standarde de calitate consistente. Acest lucru face posibil pentru companiile din toate industriile să facă comparaţii între aceste ţări şi să identifice regiunile europene cu cea mai mare putere de cumpărare. Aceste date oferă un sprijin indispensabil în deciziile de business legate de planificarea şi evaluarea locaţiilor la nivel internaţional, precum şi în gestionarea vânzărilor şi în deciziile de marketing."
 
Studiul „GfK Puterea de cumpărare în Europa 2019” este disponibil pentru 42 de ţări europene la nivel detaliat, pe regiuni, municipalităţi şi coduri poştale, alături de hărţi digitale. 
 
Puterea de cumpărare este un indicator al venitului disponibil după deducerea impozitelor şi contribuţiilor caritabile, inclusiv orice ajutoare de stat primite. Studiul indică nivelul puterii de cumpărare pe persoană, pe an, în euro şi ca indicator. Puterea de cumpărare GfK se bazează pe veniturile nominale disponibile ale populaţiei, ceea ce înseamnă că valorile nu sunt ajustate pentru inflaţie. Calculele sunt realizate pe baza salariilor şi a veniturilor raportate, a statisticilor privind ajutoarele guvernamentale, precum şi a previziunilor economice furnizate de instituţiile oficiale.
 
Consumatorii îşi acoperă din puterea de cumpărare generală cheltuielile legate de alimentaţie, întreţinere, servicii, energie, pensii private şi planuri de asigurare, precum şi alte cheltuieli, cum ar fi vacanţele, cheltuieli de transport şi de consum zilnic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: