Transportatori: Măsurile anunţate de Guvern salvează băncile şi multinaţionalele, nu firmele româneşti

Transportatori: Măsurile anunţate de Guvern salvează băncile şi multinaţionalele, nu firmele româneşti

Foto arhiva Adevărul

Transportatorii susţin că măsurile economice deja anunţate de Guvern par a fi menite mai degrabă a salva bănsile şi multinaţionalele, nu şi firmele româneşti, impunându-se noi măsuri pentru salvarea populaţiei şi a mediului de afaceri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită Guvernului României un set de măsuri economice care să se aplice imediat, pentru a salva populaţia României şi mediul de afaceri de consecinţele acestei crize fără precedent. 
 
„Guvernul României pare a nu înţelege ce se întâmplă, iar măsurile anunţate până acum nu reuşesc să salveze România. Nu s-au luat decizii ferme, cu aplicare imediată, nu s-a ţinut cont de nevoia de a elimina birocraţia, s-au anunţat unele măsuri bune, dar care nu se vor putea aplica, din cauza haosului existent în sistem. Mai mult, planul de măsuri pare a fi făcut pentru a salva băncile şi multinaţionalele, nicidecum firmele româneşti, mai ales IMM-urile, sau populaţia.
 
Nu se gândeşte nimeni că dacă societăţile private mici si mijlocii se închid, s-a terminat cu toată economia? Bugetarii şi pensionarii nu mai primesc nimic, pentru că noi închidem, multinaţionalele îşi duc banii în afară, aşa cum fac de ani de zile, iar singurii plătitori erau firmele cu capital privat românesc. În ultima săptămână am observat, cu stupoare, cum fac profit multinaţionalaele petroliere: cu toate că a scăzut preţul barilului cu peste 50%, la noi la pompe nu se vede aceeaşi scădere. Dacă ar fi ccrescut preţul petrolui, a doua zi toţi ar fi mărit preţul la pompă. 
 
Ministrul Finanţelor anunţă plafonarea preţului la alimente şi medicamente, dar nu spune că plafonarea ar tebui făcută la preţurile de acum trei săptămâni, când o cutie ce 50 de măşti chirurgicale costa 40 de lei, iar acum se vând cu 300 de lei în farmacii şi nici aşa nu se găsesc. Noi suntem obligaţi să le cumpărăm la suprapreţ, ca să putem funcţiona. 
 
Transporturile de marfă, transporturile de persoane prin curse regulate ,regulate speciale sau ocazionale, transportul de persoane internaţional, şcolile de şoferi, centrele de formale profesională, service-urile auto, transportul in regim de taxi, toate sunt în regim de avarie.
 
Mai mult, o parte dintre ele şi-au închis activitatrea la nivel naţional. Toate aceste activităţi aduceau peste 10% din PIB-ul României. Închiderea lor mai înseamnă şi zeci de mii de şomeri, înseamnă că statul nu va mai încasa bani, ba va trebui să plătească şomaj. În loc să creeze cadrul propice distrugerii economiei, Guvernul ar face mai bine să identifice urgent soluţii pentru a menţine în viaţă oamenii şi afacerile care alimentează bugetul statului. Un ajutor financiar dat acum este mult mai eficient decât pierderea totală.
 
Facem apel şi la Preşedintele României, să nu promulge abrogarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, pentru că asta va însemna un haos şi mai mare in transportul judeţean de persoane, creat tot de către cei interesaţi să acapareze această piaţă. Avem nevoie de măsuri urgente şi cerem Guvernului să ne consulte, pentru a găsi cele mai bune metode de a nu îngropa România, în această criză care nu este doar economică. Am putea împrumuta şi noi modelul Germaniei, al Ungariei, al Cehiei şi al celorlalte ţări care deja aplică măsuri de sprijin pentru populaţie şi pentru companii”, a informat COTAR.
 
În sprijinul solicitărilor, COTAR aminteşte că Germania adoptă un plan de salvare fără precedent de la al doilea război mondial încoace, pentru a contracara criza provocată de pandemia de Coronavirus, printr-un proiect de lege care prevede punerea la dispoziţie a unei sume de 822 de miliarde de euro ca împrumuturi, cu scopul de a ajuta intreprinderile şi salariaţii să facă faţă consecintelor economice care se vor resimţi după criza Covid-19. 
 
Pe de altă parte, avertizează transportatorii, Comisia Europeană a cerut suspendarea Pactului de Stabilitate, nu mai există reguli bugetare, astfel încât guvernele să poată pompa în economie oricâţi bani e nevoie. 
 
„Guvernul ceh va compensa costurile cu salariile ale firmelor afectate de măsurile luate pentru a încetini răspândirea pandemiei. Guvernul ungar suspendă plata creditelor pentru populaţie şi companii până la finalul anului. În plus, valoarea totală de plată (DAE) a creditelor de consum contractate s-a plafonat la dobânda de bază a Băncii Naţionale a Ungariei, aceasta fiind de +5%. 
 
În sectoarele economice cele mai afectate - turism, servicii culturale, restaurante, transport de persoane - se va suspenda plata taxelor către stat în totalitate, iar taxele plătite de angajaţi se vor reduce subtanţial, în toate sectoarele economiei. România nu are, până acum, un plan de măsuri care să ne menţină şi să ne scoată din criza economică iminentă”, au precizat reprezentanţii COTAR.
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: