Glovo poate prelua Foodpanda. Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia, dar a impus un set de condiţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Consiliul Concurenţei a anunţat, vineri, că a autorizat, cu condiţii, tranzacţia prin care Glovoappro va prelua compania Foodpanda Ro şi, indirect, afacerea Pandamart, operată de către Delivery Hero Dmart.

Potrivit sursei citate, din analiza efectuată de autoritatea de concurenţă au rezultat anumite îngrijorări legate de puterea de piaţă pe care o dobândeşte Glovo în urma acestei tranzacţii, în contextul activităţii de platformă online de livrare a mâncării, şi efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienţi de către concurenţii săi.

Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate de către Glovoappro SRL pentru a elimina îngrijorările concurenţiale identificate. 

„Astfel, Glovoappro SRL se angajează să nu impună clauze de exclusivitate în relaţie cu restaurantele partenere şi să nu condiţioneze contractual nivelul comisioanelor plătite de restaurantele partenere (actuale sau viitoare) de respectarea unei clauze de exclusivitate.”, transmit reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

Potrivit acestora, Glovo s-a angajat, totodată, să nu penalizeze restaurantele partenere pentru aderarea la o altă platformă de comenzi online şi livrare de mâncare. 

De asemenea, compania nu va reînnoi prevederile contractuale prin care Foodpanda impune obligaţii de exclusivitate restaurantelor partenere. Durata acestor angajamente asumate de Glovo este de 24 de luni de la data finalizării tranzacţiei.

Glovoappro SRL este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu acelaşi nume. 

Adiacent, desfăşoară activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda Ro SRL şi Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, Germania.

Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda (aplicaţie şi site internet). 

În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi, etc.).

Delivery Hero Dmart SRL a fost constituită în iunie 2020 şi funcţionează prin intermediul magazinelor de tip „dark store”, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online, prin intermediul platformei, a produselor de tip multicategorie, fără spaţiu fizic de comercializare, această activitate fiind într-un stadiu incipient.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite