Cei trei muşchetari ai anunţurilor: Mercador vs Tocmai vs Okazii – cine deţine supremaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

“Caut iPhone ieftin”, “caut canapea” sau “vand Samsung ieftin” – sunt cautari pe care romanii le fac frecvent pe motoare de cautare – preponderent Google -, si deseori site-urile de anunturi “sar” sa le dea o mana de ajutor. Este important de remarcat ca, mai departe de batalia media vizibila, se da o lupta pentru pozitia in Google, numarul de link-uri dinspre si catre platforme dar si traficul provenit din diverse surse.

Toti cei trei concurenti – Okazii.ro, Mercador.ro si Tocmai.ro genereaza cea mai mare pondere din trafic din motoarele de cautare, dar o pondere importanta provine si de la referrals – site-uri care fac trimitere, prin link-uri, catre ele.

Conform statisticilor Similarweb.com, Mercador.ro atrage cel mai mult trafic din referrals, circa 16% in ultimele trei luni, urmat de Tocmai.ro, 15,8% si Okazii.ro – 11,1%. Interesant este ca al doilea referral in cazul Mercador.ro, ca volum de trafic atras pe site, este chiar concurentul principal, Tocmai.ro. Pe de alta parte, de pe Mercador.ro, cei mai multi utilizatori se duc pe Tocmai.ro.

Se creaza astfel “un cerc” intre cele doua platforme, fiecare trimitand catre cealalta trafic, probabil datorita asocierii de “platforme similare de anunturi” in mintea internautilor romani.

Okazii.ro, de cealalta parte, atrage cel mai mult trafic din referrals de pe GSP.ro.

Okazii.ro, cel mai probabil datorita vechimii brandului, atrage cel mai mult trafic in mod direct – 54%, mult peste cei doi concurenti care atrag circa 40% din trafic direct.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite