Afaceri de familie: 61% dintre români şi-ar lăsa businessul pe mâna copiilor lor. Dar nu acum!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
birou corporatisti veseli foto shutterstock

Generaţia actuală de antreprenori este mai puţin dispusă să renunţe la controlul companiilor în favoarea moştenitorilor lor, pe fondul pandemiei, îngreunând astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul NextGen Survey 2022 realizat de PwC la nivel global.

Deşi 43% dintre membrii noii generaţii a afacerilor de familie (NextGen) spun că sunt mai implicaţi în afaceri decât înainte de pandemie, doar 28% au arătat că li se încredinţează operaţiuni interne importante pentru a le conduce, în scădere de la 48%, procentul înregistrat în ediţia din 2019 a sondajului. În acest context, 45% consideră că este dificil să se afirme ca noi lideri sau membri ai consiliului de administraţie.  

”NextGen sunt mai implicaţi în afaceri, dar provocarea este de a crea încredere între actuala şi următoarea generaţie, acesta fiind momentul pentru a concretiza planurile de succesiune şi pentru a defini competenţele de conducere necesare pentru a asigura creşterea în viitor. Provocarea pentru NextGen este să demonstreze că sunt pregătiţi să preia frâiele", a declarat George Ureche, Director şi Liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC România.

Totuşi 61% dintre respondenţi spun că au un plan de succesiune, iar 39% dintre NextGen au fost implicaţi în dezvoltarea acestuia.

Domeniile în care NextGen declară că se implică activ în prezent includ realizarea strategiei de creştere a afacerii (59%), asigurarea că organizaţia oferă produsele şi serviciile potrivite (50%) şi adoptarea de noi tehnologii (44%).

Sondajul relevă şi câteva diferenţe notabile între generaţii. Ambele generaţii se concentrează pe creştere, dar doar jumătate din generaţia actuală consideră că afacerea lor are responsabilitatea de a lupta împotriva schimbărilor climatice şi a consecinţelor acestora, comparativ cu aproape trei sferturi dintre NextGen.  Un procent la fel de ridicat de NextGen (76%) consideră că afacerea lor contribuie activ la comunitate, în comparaţie cu puţin peste jumătate (54%) din generaţia actuală.  Procente similare, 42% dintre NextGen şi 38% din generaţia actuală consideră că afacerea lor are capacităţi digitale puternice, dar o treime dintre NextGen spun că generaţia actuală nu înţelege pe deplin oportunităţile şi riscurile pentru digital în cadrul afacerii lor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite