A început sezonul cumpărăturilor de Crăciun. Când va fi cea mai aglomerată zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerii au primit câteva clipe de răgaz după febra cumpărăturilor de Black Friday, dar se află acum în iminenţa unei noi perioade încărcate - sezonul de cumpărături de Crăciun. În decembrie, marketerii au o nouă ocazie de a atinge cifre de vânzări record, în special în această săptămână, potrivit unei analize realizate de specialiştii de la RTB House.

În mod surprinzător, începând cu mijlocul lunii decembrie, vânzările online încep să scadă semnificativ. Consumatorii sunt aşteptaţi să revină în magazinele online imediat după Crăciun.

RTB House, companie globală care oferă advertiserilor tehnologii de retargetare bazate pe deep learning, a realizat o analiză a obiceiurilor de consum pe durata lunii decembrie, una dintre cele mai aglomerate perioade pentru industria ecommerce. Analiza a fost derulată în mai multe ţări din Europa, America Latină, Africa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa şi Statele Unite ale Americii.

Fluxul cumpărăturilor online în perioada sărbătorilor

În România, utilizatorii vizitează magazinele online pentru a-şi face cumpărăturile de sezon cu mult timp înaintea Crăciunului. De exemplu, cea mai aglomerată zi de cumpărături din această lună este 18 decembrie. În această zi, traficul de vizitatori în magazinele online este cu 11% mai mare decât media lunară. Totodată, cumpără cu 61% mai mult decât indică media lunii decembrie.

Potrivit datelor RTB House, în a doua parte a lunii decembrie, cu aproximativ o săptămână înaintea Crăciunului, frecvenţa vizitelor în magazinele online începe să scadă considerabil, atingând cel mai scăzut nivel chiar în Ajunul Crăciunului. În această zi, numărul vizitatorilor scade cu circa 28% faţă de media lunii decembrie. Totodată, numărul tranzacţiilor scade cu aproximativ 57% faţă de media lunară.

„Se pare că în decembrie cumpărătorii online fac cele mai multe achiziţii în prima parte a lunii, nu le lasă pentru ultimul moment. Cumpărăturile finale sunt efectuate în magazinele fizice. 

Prin urmare, este important să ţinem cont de activităţile specifice din această perioadă pentru a menţine un nivel de interacţiune cu clienţii cât mai ridicat, astfel încât să generăm o creştere a vânzărilor totale.

Perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă o oportunitate excelentă pentru retaileri să-i activeze pe acei clienţi care nu au mai vizitat magazinul online de câteva săptămâni şi care nu au mai făcut nicio achiziţie. 

Retenţia pe termen lung a clienţilor şi în special a celor care fac cumpărături în mod frecvent este scopul final pentru mulţi marketeri. Imediat după Ajunul Crăciunului apare o nouă creştere a cumpărăturilor, iar cei care fac cumpărături mult mai târziu sunt o parte importantă a cumpărătorilor din Decembrie”, declară, Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România şi Bulgaria.

Fluxul de vizitatori şi numărul de tranzacţii începe să crească treptat după Ajunul Crăciunului. De exemplu, pe data de 27 decembrie, numărul vizitatorilor este cu 3% mai mare decât media lunii decembrie, iar numărul tranzacţiilor este cu aproximativ 3% peste media lunară.

„Creşterea numărului de vizitatori şi a cumpărăturilor după Crăciun se datorează nevoilor pe care clienţii le au pentru Anul Nou, care este de asemenea o oportunitate pentru retaileri să-şi majoreze încasările. 

De aceea este extrem de important ca strategia de advertising să fie stabilită în funcţie de tendinţele din online. Retargetarea personalizată a utilizatorilor este un instrument important de a individualiza mesajele trimise clienţilor într-un mod cât mai precis pe întreaga perioadă a sărbătorilor de iarnă. 

Cu ajutorul tehnologiilor AI şi al algoritmilor deep learning folosiţi în retargetare, marketerii pot livra conţinut creativ în care să fie afişate produsele dorite de fiecare consumator în parte”, subliniază Cătălin Emilian.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite