A apărut prima infrastructură naţională de încărcare a maşinilor electrice. Cât costă să alimentezi la „benzinăria electrică“ şi unde se află centrele

A apărut prima infrastructură naţională de încărcare a maşinilor electrice. Cât costă să alimentezi la „benzinăria electrică“ şi unde se află centrele

Maşinile electrice au o problemă de tipul "oul sau găina": consumatorii nu le cumpără pentru că nu au cum să circule cu ele pe distanţe mari în lipsa infrastructurii de încărcare, iar companiile nu investesc prea mult pentru că nu există o piaţă mare  FOTO: Autoklass

Maşinile electrice devin din ce în ce mai populare în Occident, atât Tesla, cât şi BMW, Toyota, Renault, Nissan sau Chevrolet lansând mai multe modele de acest gen. Problema acestora o constituie, însă, lipsa infrastructurii de reîncărcare a bateriilor. Ei bine, o companie din România încearcă să rezolve această dilemă.

Autoklass, un centru autorizat de vânzări şi service Mercedes-Benz, Smart şi Honda, a investit peste 25.000 de euro în dezvoltarea primei infrastructuri private de încărcare a automobilelor electrice din România. Dealer-ul a dotat cele şapte centre pe care le deţine la nivel naţional cu staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice.
 
Staţiile sunt disponibile în toate centrele Autoklass din Bucureşti, Ilfov, Constanţa, Sibiu, Timişoara şi Ploieşti. „Astfel, orice posesor de autovehicul electric cu o autonomie de 200 de kilometri poate efectua deplasări atât în regim extra-urban, pe axele principale de transport din România, cât şi în regim urban, în oraşele unde există staţii de încărcare Autoklass“, potrivit unui comunicat al companiei.
 
Staţiile de încărcare au fost instalate în parteneriat cu E-Motion Electric şi sunt dotate cu prize Type 2, cu putere de 22kW şi prize Schuko de 3,6 kW, asigurând încărcarea tuturor tipurilor de vechicule electrice disponibile în acest moment pe piaţă.
 
„Durata de încărcare a unei maşini electrice variază între 1 oră (pentru un automobil conectat prin priză Type 2 la puterea maximă de 22 kW, cu un acumulator de 22 kWh) şi 4 ore (pentru un autoturism Tesla Model S, cu un acumulator de 85 kWh). Tariful practicat în cele 7 staţii de încărcare este de 10 de lei pentru 400V (22kW), TVA inclus si gratuit pentru încărcare 230V“, se mai arată în comunicat.
 
„Prin această investiţie, ne dorim să încurajăm politicile non-poluante, de reducere a emisiilor de CO2 şi să ne aliniem la standardele şi practicile internaţionale, unde a deţine o maşină electrică e un lucru firesc şi foarte util, în niciun caz un moft. Şi în ţara noastră observăm din ce în ce mai puternic această tendinţă. Dacă ne uităm doar la anul 2015, în România s-au vândut în total aproximativ 165 de maşini 100% electrice. În cele din urmă, creşterea numărului de posesori de maşini electrice e strâns legată de existenţa unei infrastructuri de încărcare. Consideram că anul 2016 este un an de referinţă pentru această piaţă – politica de acordare a eco-bonusului la achiziţionarea unui automobil electric şi cererile de maşini hybrid sau plug-in hybrid sunt alte indicii în acest sens”, a declarat Dragoş Furtună, director de marketing la Autoklass Grup.
 
Harta staţiilor de încărcare poate fi accesată pe www.plugshare.com

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările