NueRomania.ro

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

„În următorii zece ani, se vor da în folosinţă 65 de staţii noi de metrou", promite doamna Boagiu.

Proiectul pare fezabil doar dacă observăm ceva: doamna ministru nu a spus că staţiile respective vor fi unite de tuneluri cu cale ferată. Cum unele ţări - vezi Olanda - deja restrâng dreptul la muncă al românilor, este posibil ca lucrările să înceapă graţie entuziasmului popular, fiecare căutând să-şi sape tunelul personal pentru evadare. Să admitem însă că, fie şi aşa, metroul are un elan mai mare decât fratele de suprafaţă, trenul, căci singurul fel în care orarul feroviar poate fi respectat în România ar fi să nu se mai precizeze ziua sosirilor.

Bucureştiul, în afara faptului că a fost votat drept „cea mai urâtă capitală din UE", e şi singura în care metroul (sau trenul) nu ajunge la aeroport. Aşadar, dacă vii din Praga şi aterizezi vineri seara pe Otopeni, pentru a ajunge în centru petreci pe şosea acelaşi număr de ore ca în aer. De aceea, poate n-ar strica înfiinţarea unei curse aeriene regulate Otopeni - Băneasa, însă rapid, până nu se înalţă în zonă nişte cartiere de blocuri care să împiedice atingerea înălţimii de zbor.

Iată un alt avantaj al metroului: lucrarea, nefiind vizibilă, poate fi prezentată mereu în stadiu avansat, căci, aţi observat, la noi mereu se inaugurează „un tronson", „o parte", iar înfăptuirea e doar „un prim pas". Motivul e clar: în câţiva ani, vin „ceilalţi" la putere şi ei nu se mai pot lăuda cu ceea ce deja te-ai lăudat tu. Astfel, în curând se vor inaugura  capace de canalizare, chioşcuri de florărie, un gard viu, o bucată de bordură, dungile unei „zebre", moţul unui stâlpişor de parcare.

Dacă realitatea arată prost, nici partea virtuală nu se prezintă mai bine, căci şi magistralele online se „asfaltează" greu. Portalul eRomania, al cărui concept a fost lansat acum doi ani, nu funcţionează nici astăzi. Hotnews scrie că One Stop Shop, care îi ajută pe micii întreprinzători să comunice online cu instituţiile statului, funcţionează, dar la modul următor: completezi declaraţiile fiscale electronice, apoi le printezi şi le trimiţi prin poşta clasică. În aceste condiţii, poate că numele potrivit era „nueRomania.ro".

Şi un fapt divers interesant. La câteva zile după ce Pasajul Basarab a fost dat în folosinţă, circulaţia a fost oprită, întrucât imensul drapel al României, care fâlfâia tutelar deasupra podului, ameninţa să cadă peste maşini. Iată simbolul nostru nepieritor: un linţoliu imens în culorile naţionale gata să strice o biată realizare.
www.adriangeorgescu.ro

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite