Daniela Vişoianu

Preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie

Modul de organizare indică o anume viziune asupra funcţionării şcolii. Ceea ce observăm noi, în continuare, este o şcoală organizată în jurul planificării vieţii cadrelor didactice şi structurilor administrative din sistem. În prezent este nevoie să oprim cursurile pentru organizarea de examene şi avem nevoie de timpi pentru organizare, planificare, raportări, concedii şi reparaţii, demersuri mai degrabă de suport pentru educaţia propriu-zisă.

Traduse pentru guvernarea din educaţie, regulile ar spune: tratează-l pe elevul cel mai vulnerabil aşa cum crezi că se cuvine să fii tu tratat de către „şeful tău“. Prin „şef“ înţeleg pe cineva care te poate „obliga“ să suporţi consecinţele, să îţi asumi riscurile. Toţi avem şefi. Există oameni care nu au şefi, însă nu ajung să intervină. Şi există decidenţi care pierd contactul cu realitatea.

Dacă garantarea dreptului la educaţie înseamnă accesul fiecărui copil la un profesor calificat, consider că în România dreptul la educaţie trebuie să însemne garantarea accesului unui ministru calificat la un mandat mai lung. Pentru că aşa funcţionăm – avem nevoie de lideri care să ne inspire. Iar pentru educaţie, avem nevoie de cel mai bun dintre noi.

Ceea ce îţi doresc, în ajunul zilei în care vei începe şcoala, este să ai parte de o învăţătoare care să se uite la tine cu ochii mamei tale. Să fie bucuroasă că eşti în clasa ei şi că tu eşti şansa de a creşte copii generoşi unii cu alţii şi cu alte etnii.

  • Daniela Vişoianu a publicat un nou articol acum 13 zile

    Povestea învăţătorului de la Iaşi e ceea ce se vede din sistem: un strigăt uriaş care spune că adulţii de la catedră sunt aproape singuri în procesul lor de adaptare la nevoile copiilor pe care îi au în sala de clasă. Şi au nevoie de sprijin profesional sau profesionist.

  • Daniela Vişoianu a publicat un nou articol acum 2 luni

    Modul de organizare indică o anume viziune asupra funcţionării şcolii. Ceea ce observăm noi, în continuare, este o şcoală organizată în jurul planificării vieţii cadrelor didactice şi structurilor administrative din sistem. În prezent este nevoie să oprim cursurile pentru organizarea de examene şi avem nevoie de timpi pentru organizare, planificare, raportări, concedii şi reparaţii, demersuri mai degrabă de suport pentru educaţia propriu-zisă.

Vezi mai multe