Forbes. Marele rival al GPS

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ted Morgan conduce SkyHook Wireless
Ted Morgan conduce SkyHook Wireless

Sistemul wireless de la Skyhook cartografiază pământul pentru ca telefoanele mobile să poată capta undele serviciilor de geolocaţie

Ted Morgan este un fel de Magellan al zilelor noastre. Morgan, în vârstă de 43 de ani, a fondat şi conduce Skyhook Wireless, o companie din Boston care cartografiază conturul fizic al pământului pentru a putea folosi telefoanele mobile pentru a naviga în necunoscut - sau pentru a găsi cel mai apropiat bistro franţuzesc.

„Invenţia noastră funcţionează în interior şi se instalează într-o secundă. A rezolvat practic cei 40 de ani de competiţie cu GPS", se laudă Morgan, explicând că sistemele de poziţionare globală (GPS) nu funcţionează bine în interiorul clădirilor. Software-ul Skyhook se încarcă în telefoanele mobile şi alte dispozitive portabile cum ar fi laptopurile şi, în majoritatea oraşelor din SUA, îţi pot determina poziţia exactă cu o precizie de aproximativ 18 m. Face parte dintr-o piaţă înfloritoare destinată serviciilor bazate pe localizare.

Acestea includ reţelele mobile de socializare Foursquare şi Gowalla, care înlesnesc „înregistrarea" şi transmiterea către prieteni a unor ştiri de interes: spre exemplu, faptul că tocmai ai ajuns la barul din colţ. Comercianţilor şi experţilor în tehnologie le lasă gura apă la gândul că, într-o zi, vor avea posibilitatea să ofere cuiva care se plimbă prin faţă la Starbucks un cupon pentru un latte cu discount prin telefonul mobil.

Skyhook şi-a adunat o bancă de date de 50 miliarde de puncte Wi-Fi înregistrate, turnuri pentru telefonie mobilă şi semnale GPS - o „hartă" a locurilor care captează 80% din populaţia Statelor Unite. Pentru a colecta datele, Skyhook are 500 de şoferi care mişună în fiecare zi, cu laptopuri şi antene wireless care pot citi semnale Wi-Fi şi, de altfel, şi le pot corela apoi cu locaţiile.

Scopul este să determine imaginile de bază ale drumurilor şi oraşelor din jurul lumii. Skyhook îi are drept clienţi-ţintă pe producătorii de telefoane mobile şi alte dispozitive pentru consumatori. Software-ul său este încărcat în zeci de milioane de gadgeturi ale consumatorilor, inclusiv unele agende electronice, camere foto/video şi, nu cu mult timp în urmă, în fiecare iPhone, iPad şi iPod pe care le-a lansat Apple. (Apple a început să-şi folosească propriile date pentru localizare pe iPhone din aprilie.) În iulie, Skyhook a semnat un contract cu Samsung pentru smartphone-urile lor şi are deja înţelegeri premergătoare cu Motorola şi Dell.

Când un telefon dotat cu aplicaţia Skyhook îşi verifică locaţia, el caută semnalul de la cele mai apropiate turnuri care emit semnale pentru celulare, puncte Wi-Fi şi sateliţi GPS. Telefonul trimite informaţia către un server Skyhook şi în doar o secundă primeşte datele despre unde anume se află în lume. Abordarea pe trei direcţii este superioară folosirii doar a informaţiilor GPS, cărora le-ar putea lua minute până să stabilească o localizare. Dar compania trebuie să-şi upgradeze permanent baza de date deoarece oamenii se deplasează şi apar puncte Wi-Fi noi. „Cea mai mare provocare în acest caz nu este colectarea de date, ci organizarea acestui haos", spune Morgan.

Citiţi mai multe despre experimentele tehnologice ambiţioase pregătite peste Ocean în numărul 42 al revistei Forbes România.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite